  • Data: 2009-08-28 13:22:25
    Temat: Re: Zakup dzialki - kilka pytań
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    asia wyskrobał(a):
    > W chwili obecnej jedynym dokumentem, który posiadam jest wypis aktu
    > notarialnego umowy sprzedaży (przed momentem dokonałem zakupu). Mam w
    > związku z powyższym kilka pytań:
    >
    > - notariusz w terminie 3 dni od podpisania umowy wystąpi do sądu o
    > urządzenie księgi dla tej działki i "usunięcie" jej z wcześniejszej
    > księgi wieczystej; czy sąd po stworzeniu księgi dla mojej działki
    > wyśle do mnie zawiadomienie listem poleconym czy też nie otrzymam
    > żadnego zawiadomienia?

    Powinnaś otrzymać postanowienie sądu.

    > - ile czasu może trwać zakładanie KW od
    > wystąpienia notariusza i kiedy będę mogła ewentualnie wystąpić o
    > wypis z KW?

    O wypis z KW możesz wystąpić po jej założeniu przez sąd i dokonaniu wpisu,
    czyli po tym jak otrzymasz z sądu postanowienie. Ile to będzie trwało nikt
    dokładnie nie wie, ale notariusz powinien choć przybliżyć jakieś ramy
    czasowe.

    > - czy po zakupie muszę występować ponownie o wydanie opinii, którą
    > zabrała Pani notariusz podczas zakupu działki?

    Opinii czy decyzji o warunkach zabudowy? Jeżeli decyzji, to nie musisz o nią
    występować ponownie.

    > - jakie inne dokumenty będę musiała jeszcze załatwić, aby otrzymać
    > pozwolenie na budowę?

    Projekt budowlany to podstawa. Poza tym poszukaj na Google.

    > Dodatkowo Pani notariusz poinformowała, że po zakupie będę musiała
    > sporządzić "pokwitowanie odbioru nieruchomości" i poprzednia
    > właścicielka będzie musiała mi owe pokwitowanie podpisać, że
    > nieruchomość została "odebrana" :)
    >
    > - jak powinno wyglądać takie pokwitowanie?

    Protokół odbioru albo przekazania nieruchomości. Kartka A4, data, miejsce,
    kto brał udział i oświadczenie, że poprzedni właściciel wydał Tobi
    nieruchomość w takim a takim stanie [tu możliwie dokładny opis z natury].
    Też poszukaj na Google.

    --
    .B:artek.