    From: agent73 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup domu. Czy to podpada pod wyłudzenie?
    Date: Sat, 20 Sep 2008 10:17:19 +0200

    On Sat, 20 Sep 2008 07:27:04 +0200, "Daniel" <w...@w...pl> wrote:

    >Przecież wpis do KW dokonuje się dopiero po spisaniu ostatecznego aktu
    >notarialnego a ten spisuje się po otrzymaniu kredytu. Więc zgoda
    >"poprzedniego właściciela" domu na obciążenie KW jest niepotrzebna.

    Ale to nie jest "poprzedni właściciel" tylko aktualny, który ma stać
    się współwłaścicielem - nie wiem czy doczytałeś, że przedmiotem
    transakcji jest tylko połowa domu...

    >Zdobyć kredyt i podpisać rzeczoną umowę w terminie podanym na umowie
    >wstępnej.

    Jak zdobyć, skoro bank nie chce go udzielić, i to wcale nie ze względu
    na potencjalną niewypłacalność kredytobiorcy?

    >Ogólnie coś musiałeś poplątać.

    Hmmm... No nie wiem, nie znam bliższych szczegułów, ale tak mi
    zrelacjonował kolega. Tzn. że bank uzależnił udzielenie kredytu od
    obciążenia na jego rzecz hipoteki. A na to nie zgadza się aktualny
    właściciel który po zbyciu części nieruchomości stałby się
    współwłaścicielem... No chyba że jego zgoda rzeczywiście nie jest
    wcale potrzebna (bo skoro zbywa część nieruchomości, to co za różnca,
    czy w KW będzie wpisany bank, czy nowy współwłaściciel?
    Tylko w takim wypadku nie rozumiem skąd wzięła się cała afera, która
    jest faktem?

    --
    A.