eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem › Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z
    Das Onet]
    <uutu3l$7u9$1$nadir@news.chmurka.net> <uuuj0g$2t20p$1@dont-email.me>
    <uuum3a$s0b$2$nadir@news.chmurka.net> <uuv4jf$316gl$2@dont-email.me>
    <uv1bqd$5j3$1$nadir@news.chmurka.net>
    <equw24x48kdk$.q2l4o2o6nsve.dlg@40tude.net>
    <uv3fik$te3$1$nadir@news.chmurka.net>
    <17ajoyw6rjpwa$.dsoj5upop4zw$.dlg@40tude.net>
    <uv3muc$4fm$2$Shrek@news.chmurka.net> <Q8lRN.36972$Lw2.2869@fx11.ams1>
    <uv565n$hng$3$Shrek@news.chmurka.net> <YaxRN.91193$au2.33486@fx12.ams1>
    <uv6diq$kfb$1$Shrek@news.chmurka.net> <ycGRN.31555$T%2.4573@fx08.ams1>
    <uv7ot6$re1$1$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 11 Apr 2024 12:28:38 GMT

    On 2024-04-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Kwiatkowi tłumacz. Nie mnie.

    Ale co mam mu tłumaczyć? Ja się zasadniczo zgadzam i z nim i z Tobą :)
    Przynajmniej w punktach podstawowych. On postuluje użycie stwierdzenia
    trzecia płeć, ja uważam, że lepsza jest nazwa niebinarny, bo pokazuje
    właśnie gradację. Odwołanie do płci sugeruje MZ coś mocniej
    zdefiniowanego. Piotrowi nie podoba sie też, że używasz określeń
    stygmatyzujących. Z tym się też zgadzam, bo dla mnie nie jest to żadna
    anomalia, dewiacja, ... no nie użyles tak silnych stwierdzen (nie chce
    mi sie teraz szukac), ale mialo to zabarwienie po lini "nienormalny",
    "chory".

    A z Tobą zgadzam sie choćby w kwestii, bezsensu silowego etykietowania.
    Genearalnie na ile mogę powiedzieć na podstawie wczesniejszych dyskusji,
    to z Piotrem nie zgadzam się głównie odnośnie czy epatowanie tą
    niebinarną seksualnością (parady itd) jest potrzebne. On ZCP uważa, że
    takie "ich" prawo, bo zapewnie patrzy na to z perspektywy
    sprawiedliwosci społecznej. Ja na to patrzę jak kierownik projektu,
    który chce osiągnąć konkretny cel, czyli równe traktowanie.

    > Od razu schorzenie - a albinizm jest schorzeniem? A może czwartą rasą? A
    > nie wróć ostatnio podobno naukowo dowiedziono że rasy nie istnieją;)

    Albinizm raczej jest schorzeniem. Albinizm też nie jest tak powszechny.
    Albinizm w żaden sposób nie wpisuje się w spektrum cech. Jest albo 0
    albo 100%.

    > Może i mogę. Ale to po prostu robienie kurtyzany z logiki - a jak ktoś
    > się czuje dotknięty tym, że jest czarny, gruby, chory albo niski ot co?
    > Pozmieniamy dla niego definicje?

    Pełna zgoda. Po prostu muszą istnieć jakieś granice.

    > IMHO wynik to z tego, że powstała komórka która ma "walczyć" o
    > niepełnosprwnych a walczyć nie ma o co, bo nikt z nimi nie walczy. A oni
    > się zapisali na wojnę o prawa i niedyskryminowanie a tymczasem nikt nie
    > narusza ich praw ani nie dyskryminuje, więc jak walczyć?

    To by osnaczało, ze ci walczacy sami nie maja co do tej walki
    przekonania.

    > Też tak sądzę. A najzabawniejsze wydają się osoby spoza środowiska które
    > robią jeszcze większy hałas że pierdyliard płci to nauka i trzecia płec,
    > choć same jak rozumiem mają przypisaną jedną z dwóch płci. Wydaje się na
    > pierwszy rzut oka że robią im krecią robotę i ośmieszają ideę ale to nie
    > tak - za 10 lat rzeczywiście naukowcy będą się zapierali że to są
    > dodatkowe płci, a jak który będzie twierdzil inaczej to skonczy jak ci
    > co nie popierali odbierania praw niezaszczepionym, bo przecież
    > "zaszczepieni nie będą zarażać, bo nie będą chorowali". Okno Overtona...

    To jest tak jak z femimizmem, który w wydaniu publicznym już dawno
    siebie zniszczył i pokazał, obecnie chocby w formie zinstytucjonalizowanej
    gębami lewicy, co tak na prawdę warte są jego hasła równościowe.

    --
    Marcin