  • Data: 2006-11-21 05:00:58
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: "yamamoto3" <y...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):

    > To powiedz mi na jakiej podstawie policja rekwiruje sprzęt, który nie
    > zawiera nielegalnego oprogramowania?
    >
    > a) tak dla "jaj"
    > b) bo się obraziła
    > c) bo teraz trzeba udawadniać swoją niewinność

    Ja sie martwie o inna sprawe, o ktorej przeczytalem w tym watku gdzies nizej.
    Samo posiadanie mp3 playera czy ipoda jest juz kryminogenne i zapewne kazdy
    uzytkownik takiego czegos jest z gory uwazany za zlodzieja i nalezy mu zabrac
    tego ipoda na rok do ekspertyzy.
    A co z dzwonkami w telefonach? To dopiero artysci i zaiksy traca miliardy za
    te midy. To jest dopiero awantura i tylko patrzec az zaczna zabierac telefony
    ludziom na ulicach , bo przeciez posiadanie polifonicznego aparatu musi
    naklaniac do piractwa :-) Zycie przeroslo kabaret.
    Jak taki glina kogos zlapie i zobaczy ze masz pliki *.avi czy *.mp3 to juz po
    tobie. I tu nie chodzi o to czy masz racje i czy sam sobie te mp3 nagrales z
    radia czy zrobiles z plyty - bedziesz sie tlumaczyl przed prokuratorem.
    Biegly wyda opinie jaka mu wygodnie, bo sam sie dobrze nie zna na tym. Bo
    gdyby sie znal to by siedzial w Irlandii albo w USA na dobrze platnej posadzie.

    Przeciez nawet Windows Media Player ma tam na gorze klawisz "Rip" do robienia
    wlasnie mp3.
    Wiec chyba szyfrowanie danych jest jedynym wyjsciem zeby nie dopuscic do
    ujawnienia czegokolwiek o swoich zasobach komputera gdyz kazda duperela moze
    byc uzyta przeciwko wlascicielowi. To jest chory kraj. Bo nawet jak sie po
    wszystkim okaze, ze jednak sie piratem nie jest to poleci pare tysiecy na
    prawnikow, utrata sprzetu na wiele miesiecy i siwe wlosy.
    Lepiej chyba ukryc wszystko profilaktycznie i isc w zaparte.

    Nalezy tylko uscislic co odpowiadac w razie zabrania zaszyfrowanego dysku.
    Mnie sie wydaje osobiscie, ze isc w zaparte totalnie. W stylu pusty dysk...
    dopiero wmontowany... dopiero zabawialem sie szyfrowaniem.
    Ale zanim sie z szyfrowania bedziemy tlumaczyc to chyba nalezy takze nie
    dopuscic do wykrycia, ze szyfrowanie ma miejsce. Niech sie to okaze dopiero po
    analizie bieglego.

    Tak wiec jak mamy czysty system faktycznie i nowo zainstalowane legalne
    programy to pokazac dyski bezwzglednie ale jak od instalacji minelo juz pare
    tygodni i mamy chocby 1 sztuke mp3, o ktorej wiemy, ze zostala zassana emulem
    to uznac wlasny komputer za stracony. Oddac go w zaszyfrowanej formie i
    wkalkulowac ta 1 sztuke mp3 w ryzyko.
    Niestety nie da sie dzisiaj miec wszystkiego legalnie, bo wszyscy wiemy jak
    jest !!!!!!!!! Szczegolnie powinni wiedziec policjanci, ktorych z definicji
    nie stac nawet na na legalna windoze przy pensji 1500zl
    A jak chcecie miec wyroki za zawartosc komputera to prosze bardzo. Chyba
    lepiej go TYLKO stracic niz stracic i dostac wyrok.
    Jak przyjda czy zlapia w samochodzie laptopa to i tak jest zabierany. Amicja
    nie ma tu nic do rzeczy, prawo tez nie obowiazuje, chyba, ze prawo buszu.
    Gdyby w sadach byla lawa przysieglych, a nie ostatnio modna "trojka" smutnych
    panow to taka lawa przysieglych, by rozumiala sadzonego obywatela.