    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Date: Tue, 21 Nov 2006 00:08:00 +0100

    Użytkownik "MiKeyCo" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:ejtbmv$755$1@kastor.ds.pg.gda.pl...

    > Przykro mi, Robercie, ale niestety potwierdziłeś tylko hipokryzję,
    > korupcjogenne procedury i najzwyklejsze popełnianie przestępst przez
    > funkcjonariuszy. Oj ciężko będzie zbudować zaufanie w społeczeństwie, które
    > Was żywi i _pozwala_się_kontrolować_dla_własnego_dobra_.

    Czyli uważasz, że lepiej zamieść śmieci pod dywan i udawać, że się nic nie
    stało? Tak było i jest to zaszłość historyczna, która została naprawiona. To, że
    będę udawał ja, czy ktoś inny, że tak nie było, faktu tego nie zmieni, a co
    najwyżej narazi mnie na śmieszność. Moim zdaniem ze skutecznością bliską 100%
    obecnie zjawisko zostało wyeliminowane. Nie mogę wykluczyć, że gdzieś ktoś
    jeszcze jakiejś "partyzantki" nie uprawia, tym nie mniej na pewno nie jest to
    zjawisko na poziomie istotnym.

    Poza tym, jeśli już tak bardzo chcesz w tę stronę etyczną zagadnienia uderzać,
    to zwróć łaskawie uwagę, że jeśli nawet policjanci przynosili własne komputery i
    własne oprogramowanie, to zysku z tego tytułu nie mieli. Co najwyżej dostawali
    na garb.

    Obowiązkiem żołnierza jest walczyć, a jak trzeba to zginąć za ojczyznę - bo taką
    przysięgę złożył. Obowiązkiem ojczyzny jest dać żołnierzowi do ręki broń i
    wyznaczyć mądrego dowódcę, by nie giną nadaremnie. Jeśli zginie niepotrzebnie
    jeden żołnierz, to z punktu widzenia ojczyzny nic się nie stanie. A jak zginie
    armia?

    I teraz przekładając to na Policję. Zastanów się, czy większy grzech popełnił
    ten policjant, który przyniósł z domu prywatny komputer, by zrealizować coraz to
    większe zapotrzebowanie na papiery, czy ta Ojczyzna, która nakładając na niego
    bez umiaru szereg obowiązków zapomniała dać mu narzędzie do jego realizacji?
    Niestety kilku policjantów przy tym "zginęło" moralnie i tyle.