    From: "Marcell" <M...@M...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Żagiel, warunkowe rozwiązanie umowy - czy to jest oszustwo?
    Date: Tue, 12 Apr 2005 22:47:37 +0200

    Użytkownik "kam" napisał:

    | A skąd ta opłata? Wskazali na jakiej podstawie chcą naliczać opłatę za
    | opóźnienie?

    Opłata wynika z pisma dotyczącego rozwiązania umowy, to są koszty
    nieopłacenia wierzytelności w termnie.

    Zastanawia mnie to, że odezwał się do mnie po 3 miesiącach (od zapłaty),
    przedstawiciel pełniący także rolę windykacyjną. Ten sam człowiek widział
    dowody kompletnej wpłaty w dzień upływu terminiu. Podczas oznajmienia
    rzekomego zadłużenia dał mi wyszmaconą karteczkę ze swoim numerem telefonu
    (myślał, że chcę z nim rozmawiać) i upomina się o kasę "do ręki", przy czym
    nie otrzymałem żadnych pism z centrali. Pogoniłem drania, przed chwilą
    prawnik powiedział, że postąpiłem słusznie.

    Żagiel S.A., moim zdaniem, wyczynia zbójeckie praktyki.
    Przecież byłem klientem tej instytucji a oni świadczyli mi usługę. Jeżeli
    każdy miałby ścigać klientów w taki sposób za jednodniowe opóźnienia w
    płatnościach odsetek (nota bene: nie wynikające z winy dłużnika) firmy by
    wykończyły się kosztami sądowymi i procesami. Absurd i pogwałcenie zasad
    współżycia społecznego - tylko tak mogę nazwać zbójeckie praktyki Żagiel
    S.A.

    --
    Pozdrowienia
    Marcell