  • Data: 2011-08-03 11:03:01
    Temat: Re: Zadośćuczynienie za zniszczony lokal - jakie przepisy?
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Że jak??
    > Co to niby były za zaniedbania?
    > "drobne bieżące", i spowodowały uszkodzenie??

    Nieprawidłowe użytkowanie wyposażenia/maszyn przez B i spowodowało to
    zniszczenia.

    > art. 662
    > § 1. Wynajmujšcy powinien wydać najemcy rzecz w stanie przydatnym
    > do umówionego użytku i utrzymywać jš w takim stanie przez czas trwania
    > najmu.
    > § 2. Drobne nakłady połšczone ze zwykłym używaniem rzeczy obcišżajš
    > najemcę.
    > [...]

    "§ 3. Jeżeli rzecz najęta uległa zniszczeniu z powodu okoliczności, za które
    wynajmujący odpowiedzialności nie ponosi, wynajmujący nie ma obowiązku
    przywrócenia stanu poprzedniego." :)
    Ale jaki przepis określa postępowanie w przypadki ewidentnej winy najemcy?
    Jest art. 667:
    "§ 2. Jeżeli najemca używa rzeczy w sposób sprzeczny z umową lub z
    przeznaczeniem rzeczy i mimo upomnienia nie przestaje jej używać w taki
    sposób albo gdy rzecz zaniedbuje do tego stopnia, że zostaje ona narażona na
    utratę lub uszkodzenie, wynajmujący może wypowiedzieć najem bez zachowania
    terminów wypowiedzenia."
    Ale wynajmujący nie chce wypowiedzieć najmu, jedynie naprawić uszkodzenia
    wynikłe z winy B. Warto dodać, że B wynajmuje część obiektu, a uszkodzenie
    to skutkuje sporymi problemami w użytkowaniu całości i naraża na dalsze
    uszkodzenia lokalu.

    > Przeczytaj sobie to jeszcze raz i powoli.
    > Stanowczo pomyliłeś strony najmu! (kto za co odpowiada).

    W przypadku winy wynajmującego tak - jak wynika to z przytoczonych przez
    Ciebie przepisów. Ja jednak piszę o winie najemcy.

    > Oczywiście, JEST możliwość że najemca zobowiązał się do napraw,
    > ale do tego komentarz w poście obok (do Maddy).

    Tego niestety nie wiem, nie mam teraz dostępu do umowy :(.

    Pzdr.
    M.