    From: a...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zadam przywrocenia kary smierci
    Date: 2 Jul 2003 12:52:02 +0200

    > Ja wiem, ze sa wiezniowie "zli" i wiezniowie "dobrzy". Wiem, ze moge zrobic
    > glupi wypadek drogowy i wyladowac w kosekwencji w wiezieniu. I na pewno cala
    > nadbudowa biurokratyczna w wieziennictwie powinna cos z tym zrobic, aby
    > takim ludziom pomoc przetrwac, aby wychodzac po odsiadce nie byli
    > zdziczalymi ludzmi. Powinno sie im zalatwic prace ktore np nie kalkuluje sie
    > robic w "normalnych" warunkach. Wielu pewnie jakies rekodzielo te by
    > zainteresowalo. Pomyslow znalazlo by sie pewnie na peczki tylko sama gora
> [...]
    Rzeczywiście jest może jakiś znikomy procent ludzi niewinnych, którzy siedzą.
    Chyba trzeba się z tym liczyć. Ale uwierzcie, że trzeba mieć sporego pecha,
    aby trafić do więzienia. Za wypadek drogowy raczej to się nie zdarzy,chyba że
    przy szcególnych okolicznościach: po pijaku i ktoś ginie, a sprawca ma już coś
    na sumieniu. Najczęściej dają jednak zawiasy.
    W pełni zgadzam sie z Tobą, że więźniów można podzielić na 2 grupy. I
    rzeczywiście najgorszy jest dla nich powrót na wolność, w tym znaczeniu, że
    muszą trafić na odpowiednie warunki żeby żyć właściwie. Ale jak szukać pracy z
    brudnymi papierami? Więc z tej bezsilności znów wracają do kradzieży itd.
    Jutro właśnie wybieram się do załadu karnego dla recydywistów.Dam znać o
    wrażeniach.

    Pozdrawiam Aga