  • Data: 2005-11-03 08:08:55
    Temat: Re: Zachowek - proszę o wyjaśnienie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Puzio wrote:

    > Dostatecznie duzo wg. prawa to polowa, tak stanowi ustawowe
    > dziedziczenie. Jak nie byla wydziedziczona to jeszcze jej sie nalezy
    > zachowek wg . mnie w zwiazku z przepisami 7.5%, ale jak sie nie upomni
    > w sadzie bo ty pewnie nie bedziesz skory do splaty to po 3 czy 5
    > latach sie roszczenie o zachowek przedawani.
    >
    > Najlepiej przeczytaj sobie KC www.sejm.pl
    > i dział o spadkach.

    Niestety mylisz się. Wg zasad dziedziczenia ustawowego należałoby się
    jej 50%. Czyli zachówek wynosiłby 25% spadku. Gdyby np. testamentem
    dostała 10% to należałoby się jej w ramach zachówku uzupełnienie do
    tych 25% czyli jeszcze 15%. Ponieważ jednak dostała więcej niż 25% w
    testamencie więc żaden dalszy zachówek nie przysługuje.