  • Data: 2011-11-15 09:39:32
    Temat: Re: Zachowek dla niepełnoletnich
    Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:j9ta92$lmf$1@inews.gazeta.pl...

    > Bzdura. Roszczenie o zachowek powstaje w chwili wskazanej w ustawie.

    Przeczytaj jeszcze raz, co napisałam, a co było w kontekście do Twojego
    przykładu, że ktoś jest komuś coś winien.
    I nie myl zobowiązania z roszczeniam, bo mam wrażenie, że dla Ciebie to
    jedno i to samo.

    > to czy wierzyciel z niego skorzysta czy nie nie ma znaczenia dla jego
    > bytu.

    Ma znaczenie o tyle, że jeśli nie będzie wnioskował o zachowek, to nikt nie
    ma_obowiązku_mu jego wypłacać a priori.

    > Taka samo z roszczeniem o zapłatę cenę - ono istnieje ale nie trzeba z
    > niego korzystać i domagać się zapłaty.

    Istnieje zobowiązanie dłużnika i wierzytelność wierzyciela.
    Co ma do tego roszczenie, jeśli jest to jedynie_prawo_wierzyciela do
    zażądania zapłaty?
    Prawo, z którego można nie skorzystać.

    > Nie. Żądanie ma znaczenie tylko dla określenia dnia wymagalności.

    Zatem wobec powyższego jaki wg Ciebie problem ma wątkotwórcą, skoro Twoim
    zdaniem spadkobiercy mają obowiązek wypłaty zachowku bez względu na
    zachowanie uprawnionego?

    > Po pierwsze co miałby odrzucać gdy dzieci nie są spadkobiercami?

    Napisałam "w podobnej sytuacji", a nie "w tej sytuacji".
    To był przykład. Pokazujący, że decyzja rodzica jest ostateczna.

    > A po drugie - gdyby dzieci były spadkobiercami - ojciec bez zgody sądu nie
    > może niczego odrzucać, a zgody sądy by nie dostał.

    Albowiem?

    > Pomyśl.

    A może jednak Ty pomyśl, dlaczego trafną analogię uznałeś za idiotyczną.

    N.