  • Data: 2022-10-20 19:57:12
    Temat: Re: Zabijanie zwierząt
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 20 października 2022 o 18:17:13 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Co prowadzi do wniosku, ze psa zabic mozna.
    >
    > A czlowieka?

    Są zwierzęta(*) "milusie" i "niemilusie" - a które do której grupy są zaliczane
    jest jak wiadomo kwestią kulturową w danym regionie świata...

    (*)dotyczy również pewnych grup Homo Sapiens.

    > Prezes ma kota, tak dla ustalenia uwagi :-)

    PAN uznała niedawno kota domowego za inwazyjny gatunek obcy, bez mocy
    prawnej, ale uznała.

    Chcąc mieć świnkę miniaturową (nie mylić z morską) jako zwierzę
    towarzyszące zamiast psa lub kota, należy ją zarejestrować w ARiMR, ma
    być oznakowana, a przemieszczanie się świnki (ze świnką) ma być zgłaszane.
    Nie ważny jest cel posiadania tylko klasyfikacja, bo każde zwierzę świniowate
    jest zwierzęciem gospodarskim. Czy wobec tego zabicie lub zgon takiej świnki
    różni się prawnie od psa lub kota...? W przypadku świnki dochodzi sprawa
    ASF, a czy zgon świnki trzeba rejestrować, to nie sprawdzałem...
    Lepiej chyba nie mieć "życzliwego sąsiada", co rozpowie, że świnka
    zdechła mając objawy pewnej choroby, a właściciel jeździł ze świnką po kraju,
    po czym pochował ukradkiem w nocy, co jednak nie uszło uwadze "życzliwego"...

    W rzeczonej sprawie wiewiórki, to nie strzelałem nigdy z broni, ale skoro 82-latek
    zastrzelił wiewiórkę z wiatrówki, to miał chyba niezłego cyla jak na wiek, a inna
    sprawa, że musiał nieźle podpaść "życzliwie donoszącym", a sądząc po kolekcji
    broni, to mógł to być jeden z wielu przypadków jej użycia, a samo trafienie
    akurat wiewiórki może mieć tu znaczenie niewielkie, no ale media zrobiły swoje
    i wiewiórka znalazła się w krzykliwych tytułach.

    Pozdr-
    -Rowerex