  • Data: 2008-04-26 15:07:56
    Temat: Re: ZUS / dziedziczenie dlugow i nie tylko
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    w...@p...onet.pl pisze:

    > Domyslam sie, ale z wnioskiem moge wystapic dopiero kiedy ZUS oficjalnie
    > poinformuje mnie o dlugu, prawda?

    Nie. Wystąp od razu.

    > Czy w tym wniosku powinnam powolywac sie na zlozone podanie o rente po ojcu? O ile
    dobrze pamietam skladajac rzeczone
> [...]
    > sami to sprawdza (czy rzeczywiscie tak powinno byc?). I jak juz wspominalam
    > uzyskalam odpowiedz, ze "(...) nie udowodniono okresow skladkowych i
    > nieskladkowych (...)". Teraz okazuje sie, ze ZUS wiedzial, ze ojciec w tym
    > czasie podlegal ubezpieczeniu spolecznemu (ale zalegal z wplatami) - czy
    > powinnam podnosic te kwestie we wniosku do sadu (IMHO zostalam wprowadzona w
    > blad - wpierw w latach 1995-2005 nie udowodniono okresow skladkowych i
    > nieskladkowych, a teraz sie okazuje, ze one byly tylko nie bylo placone)?

    Chyba nie myślimy o tym samym wniosku. Ja pisze o uchyleniu się do
    przyjęcia spadku wprost, a ty piszesz o wniosku o rentę rodziną.

    > Wciaz pozostaje jednak inna kwestia - dlugu (zalozmy jednak ze on 'spadnie' na
    > mnie) - ucze sie, nie pracuje, jestem na utrzymaniu matki i babki, nie
    > posiadam zadnych dobr materialnych - jak ZUS bedzie egzekwowal dlug?

    A co cię to obchodzi? To problem ZUS. Cały czas biedna nie będziesz.
    Zaczniesz pracować, ktoś cię zgłosi do ubezpieczenia to zus zajmie ci
    cześć wynagrodzenia. No chyba że z powodu panującego tam bałaganu nie ma
    przepływu informacji między poszczególnym działami zus, to może nie
    skojarzą od razu.

    > Czy bedzie mi naliczal odsetki, skoro nie moge placic, bo nie mam funduszy?

    Odsetki biegną (i to pewnie już od dawana). Dług istnieje niezależnie od
    tego czy ktoś jest biedny czy nie.

    > Czy w takiej sytuacji prawo mnie jakos chroni (osobe uczaca sie do 26 roku zycia)?

    A czemu miałby chronić?

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"