  • Data: 2008-10-07 14:59:44
    Temat: Re: ZUS (dlugie)
    Od: "Jayin" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "piotrekd1" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:e6c30a7d-7d46-4bc8-9818-d72e45b46b76@t42g2000hs
    g.googlegroups.com...
    On 7 Paź, 03:17, "macso" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > i ponawiam pytanie czy jesli ZUS uwaza mnie od poczatku za osobe na
    > ktorej spoczywa wina zadluzenia
    > spolki , to czy nie powinienem dostac chocby jakiegos wezwania do splaty
    > ??? tylko od razu postepowanie
    > administracyjne???

    Z tego co wiem, to ZUS nie ma obowiązku powiadamiania płatnika o
    zaległościach w składkach - w znanym mi przypadku: zdrowotnych i
    społecznych. Jeśli powstanie niedopłata w jakiejś składce, lub składka nie
    zostanie opłacona - to ze strony ZUSu nie zostają wysyłane żadne
    powiadomienia do "dłużnika", tylko np. ustaje ubezpieczenie, rosną odsetki
    ewentualne itd... Po dłuższym czasie pewnie rozpoczyna się postępowanie
    administracyjne - jeśli zadłużenie jest "wykryte" i spore. Wynika z tego, że
    płatnik musi sam co jakiś czas kontrolować swoje papiery w ZUSie, czy
    wszystko jest OK i czy czasem nie ma niedoplaty, chociażby w postaci kilku
    złotych. Paranoja lekka :-)

    Być moze w Twoim wypadku jest podobnie. Powstało zadłużenie/niedopłata, ZUS
    nie miał obowiązku (a dobrej woli najczęściej w urzędach brak) by
    powiadamiać pisemnie o tym zadłużeniu, w celu jego uregulowania - zamiast
    tego powstała sprawa administr. Trzeba by się spytać bezpośrednio w ZUSie.

    pozdrawiam

    J.B.