  • Data: 2003-11-15 16:21:51
    Temat: Re: ZUS
    Od: xxagaxx <x...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisal:

    > On Fri, 14 Nov 2003, xxagaxx wrote:
    > [...]
    >
    > <dywagacja>
    > Dopóki pieniądze nie są "postawione do dyspozycji pracownika"
    > to IMHO jeszcze jego pensją *nie są*. IMO "postawienie"
    > polega na: pobraniu do kasy i podzieleniu do kopert,
    > dokonaniu przelewu (jeśli pracownik się zgodził),...
    > Nie mam pojęcia czy można jakoś pomalować pieniądze na koncie,
    > żeby było wiadomo że dana część jest przeznaczona na pensję
    > (jeszcze pensją nie będąc) - sądzę że nie.
    > <\dywagacja>
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
> [...]

    <dywagacja>
    Założenia:
    - jestem pracownikiem spółki z o.o.
    - ZUS - instytucja, która zbierając ode mnie (przez zakład mojej pracy) składki dba
    o moją
    przyszłość finansowa, gwarantuje mi rentę, emeryturę, ubezpieczenie zdrowotne
    - pracodawca zalega z ZUS powiedzmy 3 miesiące - z jakich powód: klienci firmy nie
    płacą terminowo.

    Realia:
    - ZUS zajmuje konto, zabierając zaległe składki
    - ja czyli pracownik nadal nie dostaję pensji (opóźnienie sięga 3 miesięcy)

    Pytanie:
    W mojej naiwności wierze, że skoro ZUS działa dla dobra pracownika czytaj MNIE,
    powinien brać pod
    uwagę, że pensja moja mogła być wypłacona w pierwszej kolejności...

    </dywagacja>

    pozdrowienia, xxagaxx
    (ZUS = nie dziala dla mnie a przeciwko mnie!)