  • Data: 2018-09-08 09:30:51
    Temat: Re: ZUS
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:5b92728e$0$589$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    > Ja tam slysze, ze potrafi dostac i 20 tys miesiecznie :-)
    > No dobra, nie kazdy jest Sedzia Sadu Najwyzszego czy Prokuratorem
    > Generalnym, albo choc prokuratorem IPN :-)
    > Ale do czego zmierzasz - ze na te emerytury mundurowe idzie mniej niz
    > 20mld ... a wiec na ZUS i KRUS idzie automatycznie ponad 65mld doplaty,
    > czy ze na mundurowke wiecej, a wiec na ZUS i KRUS mniej ?
    > Te dane powinny byc tez dostepne w budzecie, wiec mozna sprawdzic o ile
    > Rzepa przeklamala.
    > https://www.mf.gov.pl/documents/764034/5924039/20170
    220_Szacunek+I_2017.pd
    > Jesli dobrze rozumiem, widze, to planowano wydac 17 mld na "Fundusz
    > Emerytalno -Rentowy", i 46mld na FUS.
    > Skad sie wzielo 85 mld ... ciekawe. Dodali najpierw 17 do 46, a potem
    > jeszcze raz dodali 17 ?
    > Czy po prostu FER to KRUS z przyleglosciami,
    > http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/BASLeksykon.xsp?id=
    A3444B2193DF7CB7C1257A
    > 61003DBC9F&litera=F
    > a do tego dochodza emerytury mundurowe ...

    Zmierzam do tego aby odkłamać to co jest tu wypisywane na grupie.
    Więc powtarzam emerytury i renty wypłacane przez ZUS są finansowane z
    składek czyli FUS, a nie z budżetu państwa.
    Budżet Państwa finansuje 100% wpłat do OFE i 80% wpłat do KRUS za
    pośrednictwem FUS i ZUS, co występuje w statystykach jako dofinansowanie ZUS
    i braki w bilansie FUS.

    Emerytury mundurowe nie są jednolitą pozycją w budżecie państwa. Np
    emerytury policjantów są ujęte w dziale płace budżetu MSW, emerytury
    żołnierzy w dziale płace budżetu MON, emerytury sędziów w dziale płace
    budżetu MS. Te dane są częściowo ukryte, więc trzeba trochę czasu poświęcić
    na ich odszukanie.
    Poza tym trzeba wziąść pod uwagę że np. zmiejszenie armii z 400tys do 100tys
    spowodowało powstanie prawie 100 tysięcznej armii emerytów wojskowych,
    którzy nie chcieli iść na emeryturę, ale ich zmuszono poprzez likwidację
    jednostek wojskowych. Była to decyzja całkowicie polityczna, której skutkiem
    jest, że wydatki na płace w MON są wielkościowo podobne do wydatków na
    emerytury. Podobno jest w Polsce Trybunał Stanu dla odpowiedzialnych za to.
    No ale tylko podobno.

    Pozdr