  • Data: 2018-09-07 14:43:22
    Temat: Re: ZUS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Olin" <k...@a...w.stopce> napisał w wiadomości
> [...]
    2017-Co-piata-zlotowke-budzet-wyda-na-doplaty-do-eme
    rytur.html

> [...]
    >tego znana. Jako specjalista napisz:
    >- ile wynosi roczny budżet FUS (nie ujęty w w/w news)
    >- ile wynosi roczna dopłata do OFE (nie ujęte w w/w news)
    >- no i pomyśl że emerytury "mundurowe" nie są dotacją dla żadnej
    >instytucji, nie są płacone ze składek, nie mają nic wspólnego z ZUS.
    >No i prosty rachunek w sumie tych emerytów żołnierzy, policjantów itd
    >jest około 250 tys ludzi.
    >20 mld podzielone na 250 tys daje 80 tys jako roczna emerytura.
    >Spytaj się któregokolwiek emeryta wojskowego czy policyjnego (bez
    >generałów) czy dostaje 80 tys rocznie? Ba spytaj się czy chociaż

    Ja tam slysze, ze potrafi dostac i 20 tys miesiecznie :-)
    No dobra, nie kazdy jest Sedzia Sadu Najwyzszego czy Prokuratorem
    Generalnym, albo choc prokuratorem IPN :-)

    >Wynika z tego że rozsądny człowiek nie przyjmuje na wiarę każdej
    >informacji, każdej bzdury czy fake newsa, zwłaszcza gdy jest
    >prawnikiem.

    Ale do czego zmierzasz - ze na te emerytury mundurowe idzie mniej niz
    20mld ... a wiec na ZUS i KRUS idzie automatycznie ponad 65mld
    doplaty,
    czy ze na mundurowke wiecej, a wiec na ZUS i KRUS mniej ?

    Te dane powinny byc tez dostepne w budzecie, wiec mozna sprawdzic o
    ile Rzepa przeklamala.

    https://www.mf.gov.pl/documents/764034/5924039/20170
    220_Szacunek+I_2017.pdf

    Jesli dobrze rozumiem, widze, to planowano wydac 17 mld na "Fundusz
    Emerytalno -Rentowy", i 46mld na FUS.

    Skad sie wzielo 85 mld ... ciekawe. Dodali najpierw 17 do 46, a potem
    jeszcze raz dodali 17 ?

    Czy po prostu FER to KRUS z przyleglosciami,
    http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/BASLeksykon.xsp?id=
    A3444B2193DF7CB7C1257A61003DBC9F&litera=F

    a do tego dochodza emerytury mundurowe ...

    J.