  • Data: 2007-01-21 16:25:40
    Temat: Re: ZTM - wezwanie do zapłaty - ktoś się podszył :/
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21-01-2007 o 13:55:50 gomis <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Daje Ci do podpisu.
    > Nie chcesz podpisaae kontroler ma prawo wezwaae policj?. Czyli brak podpisu
    > nie jest sposobem na darmowe przejazdy.

    Tak jak bylo powiedziane - kazdy moze wezwac policje w kazdym momencie.
    Jesli chodzi o uzyskanie danych personalnych od policji w celu wystawienia
    wezwania do zaplaty to kontroler moze to zrobic jesli gapowicz nie okazal
    dokumentu potwierdzajacego tozsamosc _i_ nie podal swoich danych
    osobowych. A sam podpis? Mozna przeciez wstawic znaczek 'X'. Mozna tez nie
    przyjac tego swistka - wowczas nikt nie pyta sie o podpis (przynajmniej ja
    nigdy nie widzialem takiego przypadku w warszawskim ZTM).

    > Podpisujesz. Przychodzi wezwanie do zap?aty.
    Roznie bywa. Najczesciej trzeba samemu sie przejsc i zaplacic.

    > Je?li kto? si? podszy? osoba ma prawo do weryfikacji czy dane z bloczku
    > kontrolera s? prawid?owe i podpisane. Ten bloczek (a raczej jego kartka -
    > bilet) mo?e byae dowodem w s?dzie.

    Wszystko moze byc dowodem w sadzie :P Nie rozumiem czemu podpis mialby byc
    kluczowa dana z tej kartki ... szczegolnie jesli ktos jej nie podpisal.

    > Je?li pope?nimy wykroczenie drogowe to policjant po zatrzymaniu
    > weryfikuje
    > Nasze dane przez radio. Je?li policjant proponuje mandat to albo go
    > przyjmujemy (podpisujemy) albo sprawa jest kierowana do s?du grodzkiego.
    > Podobnie jest z biletem od kontrolera. Podstaw? do sporz?dzenia wezwania
    > do
    > zap?aty jest prawid?owo wystawiony bilet kontrolera w??cznie z podpisem.
    > Dlaczego kanar mai?by mieae wi?ksze uprawnienia od policjanta ?

    Niepelne lub bledne dane na mandacie to nie problem. Byly na grupie
    omawiane przypadki z wykroczeniami popelnionymi 'w przyszlosci' :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.