  • Data: 2005-06-13 12:06:02
    Temat: Re: ZE - słup energetyczny, którego nie chce
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra wrote:

    > Narazie kazdy ma swoj smierdzacy samochodzik, kazdy rolnik ma swoj
    > smierdzacy traktor, kazdy niepotrzebnie okupuje przestrzen mieszkaniowa
    > (pomysl przez ile % czasu uzywana jest lazienka), kazdy ma swoja pralke
    > ktora pierze raz dziennie chociaz mogla by 20.

    Nie wyszukuj abstrakcyjnych przykładów bo to nie ma sensu.

    > A co do dieselkow to nie sa one wcale tak smierdzace jak by sie to moglo
    > okazac. Skoro generuja prad taniej niz elektrownia, to niewykluczone ze
    > nawet sa czystsze...

    Diselki nie mają oczyszania spalin, a elektrownie niestety tak.

    > Taaa... A prad, wode i gaz kazdemu trzeba P2P prosto z elektrowni,
    > ujecia wody i gazu?

    Niestety nie da się póścić prądu od konkurencji tym samym kablem.
    A przynajmniej nie tak prostu.

    > Potanienia internetu? Kilo internetu na bazarku stanialo czy jak?

    A co uważasz, że ceny się nie zmieniły?

    > W tej chwili za stale lacze placi sie mniej wiecej tyle co na zachodzie.
    > Nim nie zdjeto koncesji z dostepu do internetu placilo sie 10x wiecej
    > niz na zachodzie.

    A ile się płaciło za dostęp do internetu na zachodzi i w Polsce np. 5
    lat temu? (Ale nie przez modem, bo wówczas musiłbyś od tego odjąć tepse
    jako monopolistę na rynku połączeń).

    Porównujesz dwie różne rzeczy.

    > A czy pociagi sa przesylane wireless?
    > U mnie w okolicy jest firma kolejowa, ktora wozi wszystkich ze 2-3 razy
    > taniej niz PKP.
    > Teraz otwiera nowe polaczenia w miejsca tych "niedochodowych" ktore PKP
    > zlikwidowalo.

    Pociągi są jak telefony, różne firmy da się puścić po tym samym torze.
    Z prądem tak nie jest.