  • Data: 2007-11-18 14:01:57
    Temat: Re: Wyświetlanie reklam projektorem na ścianie obcego budynku.
    Od: AmtoPm <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Lis, 15:36, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "AmtoPm" <a...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:ac634e0a-a930-458b-8887-c1a16d12e3e3@
    l22g2000hsc.googlegroups.com...

    > teoria kwantowa mówi o fotonach ale cały czas jest to teoria, ponieważ
    > nie ma jak na razie teorii która by tłumaczyła równocześnie falową i
    > kwantową nature światła.
    >
    > Tak? To może objaśnisz innym działanie ogniwa fotoelektrycznego,
    > traktując światło wyłącznie jako falę? A może powiesz, że takich ogniw nie
    > ma?

    Widzisz napisałem właśnie że światło ma naturę kwantowa i falową,
    jeśli się upierasz się że ma naturę kwantową to wyjaśnij w jaki sposób
    fotony zachowują się jak fala??? :)

    Bo chyba nie kwestionujesz że światło jest falą, a skoro uważasz że
    światło to jest strumień fotonów to sąd chciałby wiedzieć w jaki
    sposób te fotony zachowują się fala... :)

    Moim zdaniem teoria falowa światła jest jednak bardziej pojemna i
    bliżej jej do wyjaśnienia natury światła, dlaczego? Bo zaburzenie
    ośrodka (falowe) ma związek z energią. A energia ma związek z masą.
    Dlatego można teoretycznie uzasadniać zakrzywienie światła, natomiast
    rozchodzenie się światła w próżni już trudniej - ale tutaj
    wyjaśnieniem jest że nie istnieje coś takiego jak NIC czyli próżnia,
    tylko jeszcze nie wiemy co próżnię wypełnia.
    A skoro fala przenosi energię (dobry przykład elektrownie
    wykorzystujące fale wodne) to również fale świetlne mogą przenosić
    energie i wywoływać prąd w ogniwie elektrycznym. Oczywiście że wiele
    zjawisk łatwo jest tłumaczyć naturą kwantową światła, tylko że nie ma
    teorii która by wpisała te fotony w naturę falową....