eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych › Re: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych
  • Data: 2009-03-11 17:00:45
    Temat: Re: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych
    Od: "boukun" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MariuszM" <m...@T...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gp8k5b$bld$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > O ile wiem to Avira Antivir Personaleditin Classic jest darmowa do
    > niekomercyjnego użytku, dopiero za wersję premium trzeba zapłacić chyba 18
    > euro na rok. Jakich rzeczoznawców taki sąd zatrudnia?
    >
    > --
    >
    > pozdrawiam,
    > Mariusz

    Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący nośnikiem utworu,
    artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu rozpowszechnianego lub
    zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom nabywa lub pomaga w
    jego zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje lub pomaga w jego ukryciu, podlega
    karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. Zwrócić należy uwagę na
    konstrukcję tego przepisu, fakt popełnienia przestępstwa uwarunkowany jest
    działaniem w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, więc dotyczy tylko
    handlujących piratami lub osób wykorzystujących nielegalne oprogramowanie w
    prowadzonej działalności gospodarczej.

    W moim przypadku nie można nawet mówić o dozwolonym przez art. 23 ustawy o
    prawie autorskim i prawach pokrewnych nieodpłatnym korzystaniu z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego, albowiem w
    posiadaniu mojej rodziny znajdują się oryginalne nośniki większości będących w
    zainteresowaniu, czy też kwestionowanych przez oskarżyciela programów
    komputerowych, a ja nie czuję się prawnie zobowiązany, aby naruszać prawo do
    prywatności mojej rodziny.

    boukun