    From: "Gray" <n...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrok nakazowy w postępowaniu karnym
    Date: Thu, 8 Apr 2010 12:57:17 +0200

    news:hpkbc1$k1q$1@news.onet.pl...
    > SDD pisze:
    > [..]
    >
    > Nieprawda.
    > Dostanie kolejny wyrok na rozprawie bez jego udziału.

    Bądźmy dokładni. Jeśli nie stawi się na rozprawie, sąd wyznaczy następny
    termin i w momencie niestawiennictwa wyda wyrok (tak, prawdopodobnie bez
    wnikania podtrzyma poprzedni).

    > W sprzeciwie powinien jednak dokładnie napisać dlaczego jest niewinny,

    nie musi, ale jeśli napisze będzie to brane pod uwagę ;-)

    > ale sąd i tak go ponownie skarze , podnosząc przy okazji koszty rozpraw).

    Koszta dodatkowe prawdopodobnie doliczą uznanemu jako winny. Ale tu jest
    dowolność, tzn. według oceny sądu ;-)

    > Wtedy będzie musiał złożyć apelację i co dalej to jeszcze nie wiem :)

    To samo, przecież koledzy nie mogą się mylić ;-) . Apelacja i tak przechodzi
    przez ręce przewodniczącego sądu w którym jesteś uznany winnym i zależy mu
    na opinii na temat własnych sędziów podkomendnych. Dla spokoju prześle do
    okręgowego, który niczego złego prawdopodobnie się nie dopatrzy. Teraz jest
    pytanie: co dalej? Bo bez względu na wszystko (swoje odczucia, zgodność z
    prawem itp.) wyczerpałeś swoją drogę sądową...

    Pzdr.
    --
    Gray