    From: "Gray" <n...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrok nakazowy w postępowaniu karnym
    Date: Thu, 8 Apr 2010 12:45:05 +0200

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości news:hpk7kl$9hn$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "sensor" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Zle rozumujesz, ze pokrzywdzono Twe prawo do obrony itp.
    > Po prostu taki ejest standardowe postepowanie - najpierw nakazowy, a jak
    > delikwent chce si ebronic, to pisze sprzeciw, ktory uwzgledniany jest
    > automatycznie - wyrok nakazowy sie tez wowczas automatycznie unicestwia i
    > masz normalna rozprawe.

    Żeby nie wprowadzać ludzi w błąd. To "standardowe postępowanie" nie zawsze
    jest zgodne z prawem, ale zawsze stosowane "standardowo". Sąd może
    zastosować tryb nakazowy w wypadku gdy wina obwinionego nie budzi żadnych
    wątpliwości oraz gdy obwiniony nie kwestionuje swojej winy. "Standardowo"
    prawdopodobnie nikt nie czyta akt tylko wypisuje nakaz zgodnie z wnioskiem
    Policji czy innego organu publicznego. Obwiniony jesli zdąży wnieść sprzeciw
    (ma tylko 7dni - minus weekend, czyli 5 w praktyce) musi potem udowadniać,
    że nie jest wielbłądem, a sąd udowadnia, że jednak w nakazie się nie
    pomylił.;-). W tym momencie ustalony przez sąd stan faktyczny może się
    różnić diametralnie od prawdy.

    Pzdr.
    --
    Gray