  • Data: 2005-03-18 19:16:09
    Temat: Re: Wyrok a orzecznictwo i zarzuty
    Od: "Vic" <v...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    > nie jest, ale bieże je pod uwagę!

    Lub nie.

    > w uzasadnieniach sądy powołują sie na orzecznictwo dotychczasowe.

    Co oczywiscie stronie niewiele daje, jezeli sad 'oleje' dotychczasowe
    orzecznictwo.

    > może oddalić, jeśli uzna, że nalezy ją oddalić, to chyba oczywiste?
    > sąd nie pomija zarzutów! sąd ich nie uwzględnia - a to róznica. bo jeśli

    > bezzasadne a sąd znajduje inne wady decyzyji/post. wówczas uchyla w zw. z
    tym.

    Chyba sie nie rozumiemy. Chodzi o to, ze jezeli masz konkretne zarzuty, o
    zlamanie okreslonych przepisow, poparte orzecznictwem, a sad w wyroku nic o
    tym nie wspomina, to co masz zrobic? Chyba juz tylko liczyc na Rzecznika.
    Rownie dobrze mozna byloby w tym przypadku napisac w skardze "Bo organ jest
    be", a sad juz sobie poradzi ze sprawa (wiem ze jest obowiazek uzasadnienia
    wniosku, ale nie o to idzie).

    W wyrokach oddalajacych skargi sady bardzo czesto pisza cos w stylu "sad nie
    podzielil zdania skarzacego w sprawie..." i wyjasniaja dlaczego. To dla mnie
    oznacza nieuwzglednienie zarzutu. Calkowity brak wzmianki o zarzucie
    rozumiem jako pominiecie.

    > sąd nie odpowiada na zarzuty, nie ma takiego obowiazku! bo niby z jakiego
    > powodu, sąd nie odpowiada tylko rozpoznaje sprawę, i albo uwzględnia te
    zarzuty
    > albo nie. jeśli nie, to szuka innych wad, ktore daja podstawe do uchylenia
    decyzji.

    Oczywiscie nie chodzilo mi o odpowiadanie sadu na zarzuty, tylko ich
    pomijanie.