    From: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrok a orzecznictwo i zarzuty
    Date: 18 Mar 2005 17:00:05 +0100

    > orzecznictwa WSA
    >
    > Jednak NSA, jako sad administracyjny, rowniez nie jest zwiazany tym
    > orzecznictwem.

    nie jest, ale bieże je pod uwagę!
    w uzasadnieniach sądy powołują sie na orzecznictwo dotychczasowe.

> [...]
    > wskazywalby obowiazek uzasadnienia pominiecia zarzutow, stad moje pytanie.
    > Obowiazek rozpatrzenia calosci sprawy jest oczywiscie nie do potwierdzenia w
    > sposob obiektywny - w koncu organy administracyjne rowniez maja taki
    > obowiazek, a mimo to ustawodawca daje stronie mozliwosc drogi sadowej. W
    > danej zlozonej sprawie organ administracyjny wybieral sobie praktycznie
    > dowolnie zarzuty na ktore mial zamiar odpowiedziec. O ile taka postawa
    > niestety nie dziwi u tego organu, tak u sadu - owszem. A niestety art. 134
    > p. 1 umozliwia takie dzialanie bez podania przyczyn.

    może oddalić, jeśli uzna, że nalezy ją oddalić, to chyba oczywiste?
    sąd nie pomija zarzutów! sąd ich nie uwzględnia - a to róznica. bo jeśli są
    bezzasadne a sąd znajduje inne wady decyzyji/post. wówczas uchyla w zw. z tym.

    ustawodastwo daje stronie możliwość ochrony sądowej - jasne, organ też ma swoje
    obowiazki na podstawie K.p.a. ale to włąśnie jest SAD, ma czówać nad
    prawidłowością działania organów - identyczna sytuacja w przyapadku prawa
    cywilnego, obywatele mają przestrzegać prawa /również karnego etc./ ale mogą
    tego nie robić i wówczas sprawą zajmują się sądy. dalej chyba nie trzeba rozwiajc..
    sąd nie odpowiada na zarzuty, nie ma takiego obowiazku! bo niby z jakiego
    powodu, sąd nie odpowiada tylko rozpoznaje sprawę, i albo uwzględnia te zarzuty
    albo nie. jeśli nie, to szuka innych wad, ktore daja podstawe do uchylenia decyzji.

    pozdr.