  • From: "maryna" <m...@m...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracownika
    Date: Fri, 18 Jan 2002 01:18:10 +0100

    Dzisiaj przeprowadziłem rozmowę z pracodawca i stwierdził , że nie podpisze
    mi rozwiązania umowy o prace za porozumieniem stron .
    Glównym powodem mojego zwolnienia się z pracy jest bardzo nerwowy prezes ,
    który potrafi walić pieścią w stół , lubi pokrzyczeć na pracowników , rzucać
    różnymi przedmiotami i okazywac swoją złość nie tylko na pracownika , ale
    także na klientach typu ; " jak sie coś panu nie podoba to tam są qrwa
    drzwi". Stojac koło niego człowiek nie wie czy za chwile nie dostanie czymś
    w głowe . W stosunku do mnie (z powodu wiedzy jaką posiadam ) raczej
    opanowywał swoje nerwy chociaż parę razy zdarzyło mu się na mnie pokrzyczeć
    i powygrażać. Jednak wiele razy byłem świadkiem takiego zachowania w
    stosunku do moich kolegów pracujacych ze mna .
    Tyle mojej historii celem zapoznania się z zaistniałą sytuacją .
    Wiem , że nie jest dla mnie korzystne porzucenie pracy (chociaż przyszły
    pracodawca wie jaką mam sytuacje i mu to nie przeszkadza) ze wzgledu na
    skutki prawne jakie móglby wyciagnać mój obecny pracodawca gdyby sprawa
    trafiła do sądu .Dlatego też myślę o rozwiazaniu z nim umowy z winy
    pracodawcy chociaż tego chciałem uniknać.
    Teraz moje pytanie.
    Czy w mojej sytuacji, rozwiazujac umowę o prace bez wypowiedzenia, mogę
    powołać się na art.11 pt .1 k.p. o poszanowaniu godności pracownika, gdyż
    bezpośrednio do mnie miały miejsce sporadyczne przypadkitakiego zachowania?
    Co stanie się w takim przypadku z moim zaległym urlopem oraz obecnym ?
    Majac świadków w sądzie na zachowanie się prezesa w stosunku do innych
    pracowników, jest możliwe aby sąd uznał moje roszczenia za słuszne ?
    Dziękuję za poradę.

    Pozdrawiam maryna
    http://www.autainfo.prv.pl/