  • Data: 2002-01-18 10:01:17
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracownika
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "maryna" <m...@m...eu.org> napisał w wiadomości
    news:3c47691d$1@news.vogel.pl...
    > Czy w mojej sytuacji, rozwiazujac umowę o prace bez wypowiedzenia, mogę
    > powołać się na art.11 pt .1 k.p. o poszanowaniu godności pracownika,
    gdyż
    > bezpośrednio do mnie miały miejsce sporadyczne przypadkitakiego
    zachowania?

    Oczywiście możesz próbować i masz szanse wygrać. Tylko, że nie jest to
    pewna ani łatwa droga. Przede wszystkim ciężko jest udowodnić takie
    postępowanie. IMVHO lepszym pomysłem jest postraszenie go (rozpoczęcie
    procedury zakładania) związkami zawodowymi. Jeżeli też jest takim
    furiatem, to może rozrywka psychologiczna i podsunięcie porozumienia do
    podpisania w odpowiednim momencie. Może zwolnienie lekarskie (możesz go
    nim poszantażować - za pierwsze 35 dni zwolnienia w roku płaci
    pracodawca).
    Generalnie IMVHO do sądu idź dopiero, jak nie wypalą inne pomysły.

    > Co stanie się w takim przypadku z moim zaległym urlopem oraz obecnym ?

    Dostaniesz ekwiwalent.

    > Majac świadków w sądzie na zachowanie się prezesa w stosunku do innych
    > pracowników, jest możliwe aby sąd uznał moje roszczenia za słuszne ?

    Szanse masz, ale nie masz pewności.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz