    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowy na czas określony a nowa praca!
    Date: Tue, 26 Aug 2003 16:16:11 +0200

    Pięknego dnia Tue, 26 Aug 2003 11:01:43 +0000 (UTC), "Adi"
    <a...@N...gazeta.pl> zakodował:

    >Mam pytanie. Podobno dwa tygodnie liczy sie od soboty (zgodnie z
    >przepisami), czyli wolna bylabym dopiero 15.09.? - a pracę mam zacząć 1
    >wrzesnia. Jeśli nie zacznę przepadnie mi staż który w szkole musi trwać rok.
    >Co mam zrobić??? Prosze o poradę??

    KP przewiduje tylko, że 2 tygodniowy okres wypowiedzenia kończy się w
    sobotę. Nie ważne, czy wypowiedzenie złożysz dzisiaj, czy 29 sierpnia
    - ostatnim dniem pracy jest 12 (lub, gdy pracujesz w soboty 13)
    września. Jeżeli nie jesteś w stanie tego zaakceptować to rozwiązanie
    za wypowiedzeniem odpada.

    >Zostało mi jeszcze 5 dni urlopu.

    Niestety, pracodawca nie ma obowiązku go udzielić (chyba, że w planie
    urlopów masz tak zaplanowany - ale nawet wtedy może stwierdzić, że to
    wyjątkowe okoliczności uprawniające do odwołania/przełożenia urlopu).

    Pozostają 2 opcje
    1. Porozumienie stron - "strony zgodnie oświadczają, że umowa o pracę
    zawarta dnia, pomiędzy ulega rozwiązaniu z dniem...." - wszelkie
    postanowienia musisz mieć w tym piśmie. Pracodawca może się zgodzić,
    ale nie musi. IMO powinnaś zacząć od tego i to jak najszyciej - jak w
    piątek nie będziesz miała takiego pisma podpisanego, to wypowiedz
    normalnie umowę, albo...
    2. Rozwiązenie umowy bez wypowiedzenia (za naruszenie podstawowych
    obowiązków). Prawo do rozwiązania umowy w tym trybie ma strona
    najpóźniej w miesiąc po otrzymaniu informacji o złamaniu podstawowych
    obowiązków:
    a. Z winy pracodawcy - może to być np. nieterminowa wypłata
    wynagrodzenia.
    b. z winy pracownika - np. niestawienie się w pracy.

    Istnieją jeszcze egzotyczne przypadki - np. zmiana miejscowości
    zamieszkania w związku z przeprowadzką małżonka.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775