  • Data: 2009-11-19 14:47:35
    Temat: Re: Wypowiedzenie a zwolnienie.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości
    news:ae1f8c5a-ea05-4d88-8cfd-69c95e6c838b@m26g2000yq
    b.googlegroups.com
    Lotar <c...@o...pl> pisze:

    > A chodzi mi dokładnie o to że chciałem prosić o
    > urlop 5 dniowy (niestety wolnego zostało mi 3dni), musiałem pilnie
    > wyjechać. Urlop niestety nie został przezemnie zgłoszony ponieważ nie
    > było kontaktu z przełozonymi.
    Urlopu się nie zgłasza, o urlop się wnioskuje. Wyjątkiem są 4 dni w roku
    tzw. urlopu na żądanie (ale to są dni w ramach urlopu wypoczynkowego).

    > Zgłosiłem się zaraz piuerwszy dzień po nieobecności
    Czyli po prostu samowolnie nie stawiłeś się w pracy bez usprawiedliwienia.
    Ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych.

    > do biura z
    > zapytaniem czy mogę odrobić te dni, kierownik powiedział że tak (w
    > niedziele i soboty nocki), a jeśli nie przyjde grozi mi dyscyplinarne
    > zwolnienie.
    No, to wykazali się wyrozumiałością.

    > Mam nagraną inna prace lepiej płatną z mozliwością zatrudnienia od
    > lutego.
    Gratuluję.

    > Moje pytanie to czy z powyższym (nieobecność 5dni) mogę złożyć
    > wypowiedzenie bez ponoszenia konsekwencji typu wpis np. w swiadectwo
    > pracy o porzuceniu pracy, czy też musze odrobić zaległe dni?
    Możesz złożyć wypowiedzenie bez zadnego problemu. Możesz także (i to w
    chwilkę potem) otrzymać rozwiązanie stosunku pracy bez wypowiedzenia w
    trybie art. 52 KP (tzw. dyscyplinarka za ciężkie naruszenie obowiązków
    pracowniczych) i fakt ten będzie odnotowany na świadectwie pracy. To już
    kwestia woli pracodawcy. Dodatkowo może on na drodze cywilnej dochodzić od
    ciebie odszkodowania za straty poniesione w wyniku twojego postępowania.
    Jak ci zaproponowali zamiast zasłużonego wylotu na twarz odpracowanie - to
    zrób to (tylko zadbaj o dowody, podpisz listę czy co tam macie) i wtedy
    wypowiadaj.

    --
    Jotte