  • Data: 2008-02-23 16:40:55
    Temat: Re: Wypadek w pracy, obciążenie w pracownika 150.000.00zł?
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd pisze:

    > Rozumiem, że mówisz z punktu widzenia karnisty,

    Punkt widzenia cywilisty jest taki sam: wypadek drogowy = wina
    nieumyślna (zawsze)

    > o jakimś tam zbiegu przestępstw?

    Nie ma żadnego zbiegu przestępstw, gdyż istotą przestępstw drogowych
    jest nieumyślność.
    Jak jest umyślność to odpada art. 177 kk (cytuje: "... powoduje
    nieumyślnie wypadek ...".
    I zależnie od tego jaki był zamiar sprawcy to takie jest przestępstwo
    niedrogowe. A to że to się stało akurat samochodem nie ma żądnego
    znaczenia.
    To chyba kurcze wystarczy umiejętność czytania, bo w przepisie (art. 177
    kk) stoi jak byk.

    > Na ulicy tak czy inaczej może to wyglądać jako wypadek.

    Przecież tylko rozmailiśmy o odpowiedzialności pracownika - kierowcy
    TIR-a. Jak zostanie skazany za wypadek drogowy to pracodawca może
    zapomnieć o umyślności wyrządzenia szkody. I tylko to chciałem wyrazić.

    Jak ktoś lubi, tak jak ja ;) Detektywa to w katulanym numerze jest
    właśnie przykład czegoś takiego. Kierowca ciężarówki za rozjechanie
    człowieka całkiem prawidłowo został skazany nie za "wypadek drogowy"
    tylko za zabójstwo.

    http://www.e-detektyw.pl/detektyw_03_2008

    Artykuł: "Zabójcza ciężarówka"

    --