  • Data: 2008-02-26 01:13:12
    Temat: Re: Wypadek w pracy, obciążenie w pracownika 150.000.00zł?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fpsjo7$kob$1@inews.gazeta.pl...

    > Szkoda tylko ze ustawodawca myśli inaczej. Ale szkoda mojego czasu, bo do
    > nikogo nic nie dociera.

    Wg mnie mylicie dwa pojęcia "wypadek drogowy" (jako zdarzenie) i
    "spowodowanie wypadku drogowego" (jako kwalifikację prawną czynu), z art.
    177 i 178 k.k., bo jak nazwać samą sytuację, występującą po umyślnym
    zderzeniu, np. celem wyłudzenia odszkodowania z AC, po którym to zderzeniu
    nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności ktoś został ranny? Wg mnie wypadek jest
    wypadkiem (jako zdarzenie na drodze), a w toku śledztwa, jeśli okaże się, że
    był spowodowany umyślnie, to poprostu zmienia się kwalifikacja czynu ze
    "spowodowanie wypadku", na jakieś przestępstwo umyślne. Tak samo jak np.
    "zalane mieszkanie" jest zalanym mieszkaniem, bez względu na to, czy ktoś
    dokonał tego celowo, czy nie. Czyli w pierwszym przypadku mamy do czynienia
    ze zdarzeniem fizycznym "wypadek drogowy", a w drugim z kwalifikacją prawną
    czynu "spowodowanie wypadku drogowego", przecież policja jest zawsze wzywana
    do "wypadku drogowego", albo "kolizji drogowej", a nie do aktu sabotażu, czy
    próby oszustwa.