  • Data: 2018-03-05 19:03:17
    Temat: Re: Wypadek - sprawa - co dalej
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    > To nie jesteś w sprawie pokrzywdzonym? Natomiast jeśli rozpatrywał to
    > Sąd Okręgowy, to apelację może złożyć w Twoim imieniu adwokat tylko.
    > Wynika to z art. 444 kpk. Zgodnie z art 49 pokrzywdzonym jesteś bez
    > względu na to, czy byłeś oskarżycielem posiłkowym.

    Jeśli dobrze rozumiem art 444 kpk brzmiący:
    "Art. 444. Od wyroku sądu pierwszej instancji stronom, podmiotowi
    określonemu w art. 416, a pokrzywdzonemu od wyroku warunkowo
    umarzającego postępowanie, wydanego na posiedzeniu, przysługuje
    apelacja, chyba że ustawa stanowi inaczej."

    to pokrzywdzonemu przysługuje apelacja od wyroku warunkowego
    umarzającego postępowanie. Myślę że to coś innego innego niż zakończenie
    przewodu sądowego wyrokiem:

    "oskarżonego .....(imię i nazwisko) uniewinnia od popełnienia
    zarzucanego mu czynu...."
    "....Sąd uznaje argumentację obrońcy w całości za zasadną..."

    --
    pozdrawiam
    Piotr