  • Data: 2008-07-19 21:45:57
    Temat: Re: Wypadek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 19 Jul 2008, Olgierd wrote:

    > Tyle, że w przypadku pojazdu nieuprzywilejowanego owa nieformalna różnica
    > może oznaczać przyczynienie się do zdarzenia i współwinę.

    Coś mi tu nie pasuje.
    O ile wiem, to *niezależnie* od karalności nieustąpienia pierwszeństwa
    pojazdowi uprzywilejowanemu przez pojazd nieuprzywilejowany, kierowca
    uprzywilejowanego *odpowiada* za złamanie przepisów, jeśli przyczyniło
    się ono do wypadku.
    Przekroczenie prędkości, w szczególności przekroczenie prędkości
    bezpiecznej (a nie maksymalnej wyznaczonej znakiem!) ma być jakimś
    wyjątkiem, czy czegoś nie wiem?

    pzdr, Gotfryd