eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWynajem mieszkania - jaki najrozsadniejszy sposób dla obu stron ?Re: Wynajem mieszkania - jaki najrozsadniejszy sposób dla obu stron ?
  • Data: 2005-03-30 11:05:40
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - jaki najrozsadniejszy sposób dla obu stron ?
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Korniak wrote:
    > Chcialbym wynajac mieszkanie w rozsadny sposob i jestem ciekaw opinii
    > grupowiczów jakie sa rozsadne rozwiazania.
    > Wiele slyszalem na temat "niebezpieczeństw" podpisywania umów najmu (
    > np trudnosci odzyskania mieszkania w stanie sprzed wynajmu gdy
    > wynajmujacy przestaje placic / zdemoluje mieszkanie) i chciałbym
    > oczywiście ich uniknać.
    > Na ile są to realne niebezpieczeństwa ? Czy są jakieś inne ?

    Wszystko zalezy na kogo trafisz. Kazdy moze okazac sie menelem. Najlepiej
    wiec poczatkowo wynajac mieszkanie na czas okreslony (3 miesiace) pobierajac
    czesc oplaty z gory oraz kaucje.
    Poza tym trzeba pamietac o innych zapisach w umowie (np na temat telefonu,
    zeby pozniej nie obudzic sie z rachunkiem na kilka tysiecy PLN).

    > Moj znajomy wspomina ze on gdy wynajmowal nie podpisywal umowy najmu,
    > a wpłacił kaucje (jako wynajmujący) do agencji pośrednictwa
    > nieruchomości. Jakie zalety i wady ma takie rozwiązanie ?

    Kuacje placi sie wlascicielowi, o czym wzmianke robi sie w umowie (na
    wypadek, gdyby pozniej np. nie chcial oddac). Opisany przez Ciebie sposob
    jest bezsensowny, bo tylko nabija kieszen agencji.

    --
    pozdrawiam
    Mithos