eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWynajem mieszkania a komornik szukajacy osoby zameldowanej. › Re: Wynajem mieszkania a komornik szukajacy osoby zameldowanej.
  • Data: 2009-01-14 15:22:13
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a komornik szukajacy osoby zameldowanej.
    Od: nabash-cisa <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Jan, 13:55, p...@p...gdynia.pl wrote:

    > Poradzcie mi, co powinienem zrobic aby zabezpieczyc sie przed
    > ewentualna wizyta komornika i przejeciem moich rzeczy.

    Chyba najprosciej bedzie (jesli wiadomo, ktory to komornik) w miare
    szybko napisac do komornika (koniecznie listem poleconym) ze osoba,
    ktorej komornik szuka, faktycznie nie mieszka pod tym adresem i nie ma
    tu tez jej rzeczy, a mieszkanie jest wynajmowane przez Pana i
    ruchomosci znajdujace sie w mieszkaniu stanowia wylaczna wlasnosc
    Pana. Na dowod zalaczyc ksero umowy najmu.
    To bedzie dla komornika dowod, ze adres zameldowania tej pani nie jest
    zgodny ze stanem faktycznym, bo na razie komornik 'oficjalnie' o tym
    nie wie i moze slusznie przypuszczac, ze wspomniana pani tam mieszka i
    przechowuje swoje rzeczy i trudno tu winic komornika, ze chce
    prowadzic egzekucje z ruchomosci pod tym adresem.
    Jesli ta droga nie poskutkuje i komornik mimo to przyjdzie i cos
    zabierze, wtedy nalezy wystapic na droge sadowa (powodztwo
    przeciwegzekucyjne z art. 841 k.p.c.) i jako osoba trzecia, ktora nie
    jest dluznikiem, zazadac zwolnienia zajetych przedmiotow spod
    egzekucji.

    > Czy powinienem zazadac wymeldowania tej Pani z mieszkania ktore
    > wynajmuje, i czy to zalatwi sprawe?

    Samo wymeldowanie raczej sprawy nie zalatwi, poza tym nie ma Pan
    wplywu na to, kiedy ta pani sie wymelduje sama lub kiedy wymelduje ja
    wlasciciel mieszkania, a komornik w obecnym stanie rzeczy moze sie
    pojawic w mieszkaniu za kilka dni. Oczywiscie warto zadac od
    wlasciciela, aby te pania wymeldowal, zeby za kazdym razem nie trzeba
    bylo kazdej instytucji z osobna wyjasniac, czyje rzeczy sa w
    mieszkaniu, poza tym bedzie to wtedy dodatkowy dowod (poza umowa najmu
    i Pana oswiadczeniem), ze dluzniczka nie mieszka pod tym adresem.

    Poza tym nie trzeba odbierac wezwan kierowanych do tej pani (rowniez
    dlatego ze to cudza korespondencja), a listonoszowi lub pracownikowi
    komornika zawsze oswiadczac ze adresat nie mieszka pod tym adresem i
    prosic o adnotacje na korespondencji, ze nie mieszka.

    Powodzenia,