eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWynajem mieszkania a komornik szukajacy osoby zameldowanej. › Re: Wynajem mieszkania a komornik szukajacy osoby zameldowanej.
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem mieszkania a komornik szukajacy osoby zameldowanej.
    Date: Wed, 14 Jan 2009 15:00:42 +0100

    p...@p...gdynia.pl pisze:
    > Witam.
    >
    > Wynajmuje mieszkanie od pewnego malzenstwa. Od pewnego czasu
    > przychodzili do mnie windykatorzy, i pytali się o matke wynajmujacego
    > mi mieszkanie Pana. Informowalem, ze tu nie mieszka i tyle. Dzisiaj
    > przyszedl komornik sadu rejonowego wreczyc wezwanie do stawienia sie u
    > niego owej Pani (matki osoby, ktora wynajela mi mieszkanie). Ma na to
    > 3 dni. Na wezwaniu jest napisane, ze jak sie nie stawi, to jednym z
    > kolejnych krokow bedzie zajecie ruchomosci znajdujacych sie w
    > mieszkaniu ktore wynajmuje!

> [...]

    1. Meldunek tu nic nie zmienia. Zajęciu następują ruchomości znajdujące
    się we władaniu dłużnika, czyli w jego miejscu zamieszkania. W tym
    przypadku zatem komornik nie powinien zajmować Twoich rzeczy, ponieważ
    nie są we władaniu dłużnika. Ale...

    2. To nie komornik jest od oceny w sytuacjach wątpliwych. Jeśli uwierzy
    Ci, że dłużnik tam nie mieszka, odstąpi od egzekucji. Jeśli jednak nie
    da się przekonać (na podstawie innych danych - meldunek - uzna, że
    dłużnik tam mieszka), może zająć znajdujące się w mieszkaniu rzeczy,
    również Twoje. Ty - jako właściciel zajętych ruchomości - będziesz
    musiał złożyć w sądzie powództwo przeciwegzekucyjne.

    3. Błędem było to, że odebrałeś wezwanie. Nie było do Ciebie adresowane,
    dłużnik tam nie mieszka, to i wezwanie powinno wrócić z taką adnotacją.

    --
    Liwiusz