    From: "BHg" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymuszone nieodpłatne przekazanie działki drogowej
    Date: Sun, 15 Nov 2009 20:36:10 +0000 (UTC)

    Zygmunt <...@o...eu> napisał(a):

    > Zwyczajnie, cena rynkowa w okolicy podobnych działek.

    No, dokładnie tak właśnie myślałam... aż do dnia kiedy w gminie powiedziano
    mi, ze ceny działek sąsiednich są bez znaczenia i zaproponowano cenę cenę
    pięciokrotnie niższą...

    > A jaką wartość rynkową ma działka przeznaczona w 100% pod pas drogi? -
    jest
    > tyle warta ile gmina zapłaci
    > za jej wykup - w momencie kiedy będzie wykupywać. Jest tylko jeden
    kupujący
    > tych działek to trudno mówić
    > o kształtowaniu wartości rynkowej samych takich działek.

    A co dzieje sie w sytuacji gdy ja zaproponowanej ceny nie zaaprobuję? Bo
    gmina twierdzi, że to juz mój problem, oni moga poczekać... Zakładam, że
    mogę oddać sprawę do sądu (jest na to jakiś pasujący przepis kodeksu
    cywilnego, innego?)Zastanawiam sie też czym będzie się kierował sąd wydając
    werdykt. Podkreślam, że różnica w cenie podobnych działek a tym co gmina mi
    proponuje jest naprawdę ogromna a ja nie mam jakiś przesadzonych wyobrażeń
    co do rzeczywistych cen transakcyjnych gdyz sama już dwie z moich działek
    sprzedałam i wiem ile za nie można dostać. Na co właściciwe liczy Gmina? To
    pytanie mnie niepokoi...

    > Ale ja nie wiem czy jeśli wartość pobliskich działek znacznie wzrosła
    > dopiero po wytyczeniu tejże drogi to
    > czy cenę rynkową dla wykupu szacuje się dla działki jeszcze bez tej drogi
    > czy już z drogą?

    Cena raczej nie wzrosła, bo tej drogi jeszcze nie ma i nie wiadomo kiedy
    będzie. Ale to akurat mogłabym odpuścić, mogliby liczyć według cen "sprzed
    drogi" - są wystarczająco wysokie jak na moje oczekiwania (to są te ceny
    które podawałam na początku)

    > A może rozpoczęły się właśnie już właściwe negocjacje?

    No właśnie tego się obawiam. Zamierzam złożyć im propozycje wykupu po cenie
    podobnej do tej którą sama uzyskałam w tym roku za działki w tej samej
    okolicy, znam też ceny (transakcyjne, nie ofertowe) 4 innych takich działek.
    Co mam robić gdy odmówią? Składać pozew? Na co powinnam się w takim pozwie
    powołać?