eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymogi rejestracji w Urzedzie PracyRe: Wymogi rejestracji w Urzedzie Pracy
  • Data: 2010-08-20 20:57:04
    Temat: Re: Wymogi rejestracji w Urzedzie Pracy
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam.
    Aby zarejestrować się w UP i uzyskać status osoby bezrobotnej (nic nie
    związane z zasiłkiem), trzeba wypełnić formularz zgłoszenia a w nim
    napisać gdzie się pracowało. I przy przekazaniu tego trzeba udokumentować
    te informacje o zatrudnieniu. I tu jest jakiś paradoks. Nie ma przecież
    obowiązku przechowywania przez całe życie jakiś umów, ok, nie ma obowiązku
    rejestrowania się. Ale np pożar, ok, można iść do ZUSu i uzyskać
    informacje. Ale np były Umowy o Dzieło i firmy już nie istnieją. I co?
    Chyba jest taki przepis że papiery księgowe nieistniejące firmy muszą
    przechowywać wiele lat. Ale gdy pracowało się w oparciu o Umowę o dzieło
    przed takim przepisem, to skąd jakieś udokumentowane potwierdzenie? A np
    35 lat temu za PRLu. Szukać w archiwach? Sprawy nie do uzyskania. I jaki
    skutek? Nie można się zarejestrować. A w formularzu jest pouczenie, że
    podpisujemy się pod informacjami prawdziwymi, co tym samym jak coś zataimy
    to ponosimy konsekwencje. Czy to nie paradoks jakiś z tą historią
    zatrudnienia?

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1