eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie › Re: Wymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!mx05.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie
    Date: Sat, 04 May 2013 15:28:33 -0500
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 63
    Message-ID: <km3qr0$ik9$3@dont-email.me>
    References: <klpf5t$8rt$1@node1.news.atman.pl> <klqr7k$jv5$1@node1.news.atman.pl>
    <klqtds$9r6$1@node2.news.atman.pl> <klr22k$eh2$1@node2.news.atman.pl>
    <klr2h7$f0n$1@node2.news.atman.pl> <klr6fi$ilv$1@node2.news.atman.pl>
    <5181362d$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <51815d64$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305012309350.3168@quad>
    <51823306$0$1248$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305021730520.1772@quad>
    <5182990f$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305041008191.3636@quad>
    <5184e16e$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <km31gh$rnc$1@node1.news.atman.pl>
    <5185176f$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <51851e4c$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <51852341$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    <51856cd4$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 4 May 2013 20:25:05 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="6856a7e62968c3daf362d8f9a8051bc5";
    logging-data="19081";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19v3MjmSDFOk2lbAkAtmMpVFO/cU7c57rY="
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:22.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/22.0a2
    In-Reply-To: <51856cd4$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    Cancel-Lock: sha1:03gDi9nshNKpFJL0HFq0SOmue/4=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:720467
    [ ukryj nagłówki ]

    Kviat wrote:
    > W dniu 2013-05-04 17:03, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    >>> Przyszłość pokaże kto będzie korzystał i w jaki sposób, a co jak co, ale
    >>> ostatnie dziesiątki lat pokazały, że *informacja* może mieć i ma
    >>> wymierną wartość.
    >>
    >> Tylko, że nikt z Was na razie nie umie sobie wyobrazić takiego
    >> zastosowania, które byłoby dla mnie szkodliwe. Obalanie każdego rozwoju
    >> twierdzeniem ,,obalmy, bo może ktoś wymyśli złe zastosowanie, którego
    >> sobie nie wyobrażamy'' mnie nie przekonuje.
    >
    > Załóżmy, że firma zbiera dane o której godzinie włączasz telewizor.
    > Poprawka: o której godzinie ludzie włączają telewizor. I wyłączają. Taka
    > firma może dużo precyzyjniej niż teraz ustalić emisję reklam.

    Ale oni to juz dawno wiedza. Wystarczy zrobic badanie rynku ktore
    seriale sa najbardziej popularne.


    > I teraz okazuje się, że w 80% przypadków kiedy włączasz telewizor, zanim
    > rozpocznie się twój program, jesteś raczony 3 minutowym blokiem reklamowym.


    juz jestes, bo o ktorej rozpoczyna sie twoj ulubiony program mozna
    przeczytac w dowolnej gazecie z programem tv.


    > I teraz wszystko się rozbija o definicję "dla mnie szkodliwe". Być może
    > lubisz oglądać reklamy, lecz w moim przypadku to ja "płacę" swoim
    > zmarnowanym czasem tym firmom. Dla mnie to jest szkodliwe.
    > Wpadam na genialny pomysł (z racji tego, że pomysł jest genialny
    > większość oglądaczy też na to wpada) i zaczynam (zaczynamy) włączać tv 3
    > minuty później. I ze zdziwieniem odkrywam, że reklamy również są
    > wyświetlane 3 minuty później...
    > Itd...

    Nierealne bo program musi sie zmiescic w ramowce czasowej.

    bardziej realne jest natomiast zroznicowanie czy reklama na poczatku czy
    na koncu bloku reklamowego jest chetniej ogladana.

    Ale to tez mozna dostac w znacznie prostszy sposob.



    To do czego mozna wykorzystac takie dane to do roznicowania reklam w
    danym zasiegu geograficznym. Ile w danym rejonie wraca ludzi z pracy o 5
    ile o 7 a ile wogole i o kotrej warto zaczac puszczac reklamy.

    To by sie moglo przydac kablowkom. Tylko za ja dalej nie widze sensu
    zbierania tego przez gniazdko z pradem skoro kablokwi przy telewizji
    cyfrowej moga miec i maja te dane w zancznie prostszy i duzo
    dokladniejszy sposob.


    Podsumowujac to sie po prostu nikomu nie opłaca na taka skale.


    >
    > Czy to jest dla ciebie wystarczająco szkodliwe?
    >

    Ktos jeszcze oglada telewizje na zywo?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1