eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencieRe: Wymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie
  • Data: 2013-05-04 22:28:33
    Temat: Re: Wymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Kviat wrote:
    > W dniu 2013-05-04 17:03, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    >>> Przyszłość pokaże kto będzie korzystał i w jaki sposób, a co jak co, ale
    >>> ostatnie dziesiątki lat pokazały, że *informacja* może mieć i ma
    >>> wymierną wartość.
    >>
    >> Tylko, że nikt z Was na razie nie umie sobie wyobrazić takiego
    >> zastosowania, które byłoby dla mnie szkodliwe. Obalanie każdego rozwoju
    >> twierdzeniem ,,obalmy, bo może ktoś wymyśli złe zastosowanie, którego
    >> sobie nie wyobrażamy'' mnie nie przekonuje.
    >
    > Załóżmy, że firma zbiera dane o której godzinie włączasz telewizor.
    > Poprawka: o której godzinie ludzie włączają telewizor. I wyłączają. Taka
    > firma może dużo precyzyjniej niż teraz ustalić emisję reklam.

    Ale oni to juz dawno wiedza. Wystarczy zrobic badanie rynku ktore
    seriale sa najbardziej popularne.


    > I teraz okazuje się, że w 80% przypadków kiedy włączasz telewizor, zanim
    > rozpocznie się twój program, jesteś raczony 3 minutowym blokiem reklamowym.


    juz jestes, bo o ktorej rozpoczyna sie twoj ulubiony program mozna
    przeczytac w dowolnej gazecie z programem tv.


    > I teraz wszystko się rozbija o definicję "dla mnie szkodliwe". Być może
    > lubisz oglądać reklamy, lecz w moim przypadku to ja "płacę" swoim
    > zmarnowanym czasem tym firmom. Dla mnie to jest szkodliwe.
    > Wpadam na genialny pomysł (z racji tego, że pomysł jest genialny
    > większość oglądaczy też na to wpada) i zaczynam (zaczynamy) włączać tv 3
    > minuty później. I ze zdziwieniem odkrywam, że reklamy również są
    > wyświetlane 3 minuty później...
    > Itd...

    Nierealne bo program musi sie zmiescic w ramowce czasowej.

    bardziej realne jest natomiast zroznicowanie czy reklama na poczatku czy
    na koncu bloku reklamowego jest chetniej ogladana.

    Ale to tez mozna dostac w znacznie prostszy sposob.



    To do czego mozna wykorzystac takie dane to do roznicowania reklam w
    danym zasiegu geograficznym. Ile w danym rejonie wraca ludzi z pracy o 5
    ile o 7 a ile wogole i o kotrej warto zaczac puszczac reklamy.

    To by sie moglo przydac kablowkom. Tylko za ja dalej nie widze sensu
    zbierania tego przez gniazdko z pradem skoro kablokwi przy telewizji
    cyfrowej moga miec i maja te dane w zancznie prostszy i duzo
    dokladniejszy sposob.


    Podsumowujac to sie po prostu nikomu nie opłaca na taka skale.


    >
    > Czy to jest dla ciebie wystarczająco szkodliwe?
    >

    Ktos jeszcze oglada telewizje na zywo?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1