  • Data: 2007-01-27 17:06:53
    Temat: Re: Wymeldowanie a Urząd Skarbowy
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Sheen napisał:

    > Mam zamiar wymeldować się z pobytu stałego w obecnym miejscu
    > zamieszkania. Wiem, że nie muszę podawać nowego miejsca zamieszkania,

    Musisz. Nawet o wyjeździe za granicę musisz zameldować, a po powrocie do kraju w
    ciągu 2
    tygodni zgłosić swój powrót.
    Osoba, która wyjeżdża za granicę na okres dłuższy niż 2 miesiące, jest zobowiązana
    zgłosić
    swój wyjazd oraz powrót właściwemu ze względu na miejsce pobytu stałego organowi
    gminy,
    prowadzącemu ewidencję ludności.
    Zgłoszenie wyjazdu dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia dotychczasowego miejsca

    pobytu, a zgłoszenie powrotu - najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia
    powrotu.

    TK uznał bowiem, że obowiązek meldunkowy jest instytucją wynikającą z konstytucyjnej
    klauzuli porządku publicznego mającą jednocześnie związek z ochroną praw interesów
    jednostki. Służy bowiem prawidłowemu wykonywaniu funkcji przez organy władzy
    publicznej oraz
    ochronie interesów samych zainteresowanych.

    > ale jak to się ma do Urzędu Skarbowego? Czy tam muszę wysłać
    > uaktualnienie NIP-3? Czy może być tak, że wymelduję się w Urzędzie
    > Miasta, a nie zawiadomię o tym Urz. Skarbowego?

    Olej. Chyba, że uważasz się za niewolnika.
    Mnie dzielnicowy przez 14 lat co jakiś czas nachodził żebym się zameldował i nic nie
    osiągnął :)

    pozdrawiam
    Arek

    --