    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykup mieszkania z TBS
    Date: Tue, 17 Mar 2009 10:13:27 +0100

    Użytkownik "Ralf" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gpnmsp$heu$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > To były bloki zakładowe.

    To zasadniczo zmienia postać rzeczy.

    > Od jakiegoś czasu zarządza nimi TBS.

    Kto zarządza to nie istotne, a Ty chyba mylisz pojęcia mówiąc że to TBS.
    On jest chociaż właścicielem tych bloków?

    > Masz racje, od regulaminu TBS zaczne, ew pózniej dowiem się na jakiej
    > podstawie mi odmawiają.

    I wtedy napisz.

    > Pytam czy kwestie związane z wykupem mieszkań czynszowych/spółdzielczych
    > są gdzieś opisane.

    Czynszowych w regulaminie właściciela.
    Każdy ma swój (każde miasto najczęściej przy m. komunalnych).

    Spółdzielcze mają swoje przepisy, ale to Ciebie nie dotyczy.

    Prawdziwy tbs nie da się wykupić na dziś ZTCW.

    > Nie mam pojęcia co reguluje kwstie wykupu, oraz gdzie zacząć szukać.
    > TBS odsyła do swojego prawnika, który mówi, że nie ma podstawy prawnej,
    > Stąd moje pytanie, czy jeśli coś nie jest zakazane yo jest dozwolne?

    Jeśli TBS jest właścicielem tego budynku, to albo robi to na podstawie
    swojego regulaminu, albo tak jak uważa.
    Prawo właściciela i przymusić go nie możesz.