eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWykorzystanie kabla?!Re: Wykorzystanie kabla?!
  • Data: 2005-12-17 20:16:18
    Temat: Re: Wykorzystanie kabla?!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    news:myus6atyu3l8.1k5w4e0w18fx2$.dlg@40tude.net...
    > Dnia 17 gru o godzinie 13:33, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    > napisał(a):
    >> Jeśli by się umówili na dwa miesiące, to termin mija po dwóch i nie
    ma
    >> o czym mówić. Ale oni się niezobowiązująco umówili na 1-2 miesiące,
    a
    >> co więcej druga strona po upływie tego terminu nie zrobiła nic.
    > A co powinna zrobić druga strona?

    Mogła oświadczyć drugiej stronie, że okres zawieszenia abonamentu
    minął i oczekuje albo kontynuowania umowy albo jej rozwiązania.

    >> A zatem należy przyjąć, że strony umówiły się bezterminowo, a okres
    1-2
    >> miesięcy podano jedynie orientacyjnie.
    > Tak, orientacyjnie ustalono termin pomiędzy jednym a dwoma
    miesiącami.
    > Skąd domniemanie że bezterminowo????

    Skoro nie ustalono ściśle terminu, to go nie ustalono. A jak go nie
    ustalono, to go nie ma. A jak go nie ma, to umowa jest bezterminowa.
    Taż to elementarne :-)

    > Ponadto, generalnie przy takich abonamentach stosuje się zasadę że
    nie
    > otrzymanie faktury nie zwalnia z obowiązku opłacenia tegóż
    abonamentu,
    > opłaty stałej. Polecam lekture zbliżónych tematów na
    > pl.soc.prawo-podatki - a zwłaszcza posty Gotfryda.

    Pewnie tak, co nie zmienia postaci rzeczy, że strony się w taki, a nie
    inny sposób porozumiały. Wystawienie lub nie faktury faktycznie ma
    drugorzędne znaczenie. Kluczowym jest przyjęty wniosek klienta o
    zawieszenie świadczenia usług. W tym wypadku nieprzesłanie faktur mógł
    on odebrać jako surogat wyrażenia zgody na jego wniosek.

    >> Taka umowa wymaga wypowiedzenia.
    > Jaka umowa?
    > Wyrażenie zgody (nie obowiązkowe, acz zależy co mają w regulaminie)
    przez
    > pytającego na zawieszenie świadczenia usługi, nie wymaga ponownego
    > zawarcia umowy a tym bardziej wypowiedzenia ..... zawieszenia.

    Strony się umówiły, że usługa będzie zawieszona. Było to zgodne
    oświadczenie stron, więc umowa. I ta umowa podlega wypowiedzeniu,
    skoro nie oznaczono z góry terminu.

    >> Skoro nie wystawiał faktur, to łatwo dowieść bez żadnych dokumentów
    >> faktu zawieszenia.
    > Raczysz żartować w tej chwili prawda?
    > Co w takim przypadku może zrobić TP S.A. abonentom którym nie
    wystawiona
    > faktur za Neostrade np. przez pól roku? Skoro twierdzisz ze w takim
    > przypadku domniemuje się zawieszenie ....

    Jeśli by klient wniósł o zawieszenie usług (i potrafił tego dowieść) i
    w tym momencie TP SA zaprzestała by mu wystawiać faktury, to moim
    zdaniem można to przyjąć jako surogat oświadczenia woli z ich strony.
    Wyrazili zgodę na prośbę klienta. Tym bardziej, że zasadniczo musieli
    by się wylegitymować odmową - art. 68(2) kc - bo inaczej przez
    domniemanie poczytuje się, że wyrazili zgodę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1