  • Data: 2006-01-19 15:33:08
    Temat: Re: Wspolnota - uchwala
    Od: "Rafał " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    B:artek. <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał(a):

    > Nadal nie widzę tutaj ograniczenia, wedle którego uchwały podejmowane przez
    > wspólnotę mogłyby dotyczyć tylko nieruchomości wspólnej.

    powyższy artykuł wskazuje, iż mieszkaniec lokalu wchodzącego w skład WM
    partycypuje w kosztach i przychodach NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ (a tego dotyczył
    casus ze ścieżką, gdzie pytający nie chce płacić za coś co nie jest
    nieruchomością wspólną). Jednocześnie zgodnie z polskim prawem w sytuacji
    opisanej na wstępie mamy do czynienia m.in. z własnością lokali mieszkalnych
    + udziałem w częściach wspólnych. O ile lokalem mieszkalnym czyli tą częścią
    nieruchomości, która nie wchodzi do nieruchomości wspólnej zgodnie z UWL może
    zarządzać właściciel o tyle częścią wspólną zarządza WM. Stąd też
    argumentacja, że uchwały w sprawie nieruchomości wspólnej mogą być
    podejmowane przez WM, a uchwały w sprawie lokalu mieszkalnego mogą być
    podejmowane osobiście lub rodzinnie :-). Nie potrafię sobie wyobrazić
    sytuacji gdy WM podejmuje uchwałę, aby w moim mieszkaniu wyburzyć dwie ściany
    i urządzić tam dyskotekę :-)

    pzdr.
    Rafał