eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWspólnota mieszkaniowa - różnica w kosztach - procentowo, czy wg udziałów? › Re: Wspólnota mieszkaniowa - różnica w kosztach - procentowo, czy wg udziałów?
  • Data: 2005-10-22 19:43:28
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowa - różnica w kosztach - procentowo, czy wg udziałów?
    Od: "Witek" <wsa[@poczta.onet.pl]> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:djauiq$spl$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ja to zawsze technicznie wkladam w cene mediow. Skoro jest jakis
    > "niedobor", to czemu niby ma go pokrywac w takiej samej czesci ten co nic
    > nie zuzyl oraz ten co zuzyl bardzo duzo ? Dla kazdego okresu
    > rozliczeniowego mam inne ceny mediow. Cale rzeczywiste zuzyie mediow
    > generuje mi cene wody cieplej oraz ciepla. Zatem w naturalny sposob, ten
    > co zuzywa wiecej pokrywa w wiekszej czesci ewentualne niedobory, niz ten
    > co zuzywa mniej. Inaczej nawet przy rzeczywistym zerowym zuzyciu mediow,
    > ktos musialby placic z tego tytulu jakas kase.

    No i to jest właśnie to, o co mi chodzi. Ktoś oszukujący zatrzymuje sobie
    licznik przez cały okres rozliczeniowy i wg twojej metody nie zapłaci NIC!!!
    A jeżeli podzielisz to na udziały to zapłaci w jakiejś części i może okazać
    się że jego "oszczędności" nie są już takie oczywiste. Nie jest właśnie
    naturalne to, że ten co zużywa więcej mediów płaci więcej za niedobory, bo
    niby dlaczego. Wszak wszyscy lokatorzy solidarnie powinni pokrywać koszty
    generowane przez wspólnotę (których nie generują sami jako lokatorzy), w
    części odpowiadającej ich udziałom. Tak przynajmniej mówi ustawa o własności
    lokali, no chyba że macie inną, własna uchwałę w tej sprawie.

    Witek.