eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWspólnota mieszkaniowa - różnica w kosztach - procentowo, czy wg udziałów? › Re: Wspólnota mieszkaniowa - różnica w kosztach - procentowo, czy wg udziałów?
  • Data: 2005-10-21 15:22:28
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowa - różnica w kosztach - procentowo, czy wg udziałów?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:djavre$gnq$1@news2.ipartners.pl...

    > Jeżeli woda jest zużywana do celów wspólnych, np. do przysłowiowego
    > podlewania ogródka, to nadal uważasz, że jest to "sprawiedliwie"?
    > Poza tym skąd te braki? W znanych mi wspólnotach ubytki nie
    > przekraczają poziomu 1-2 procent, o jakich więc wartościach mówimy?

    W moich wspolnotach te "niedobory" oscyluja wlasnie wokol 2-3% zuzycia
    wody zimnej. Aktualnie nikt nie oszukuje. Niedobory biora sie wlasnie
    z podlewania terenow zielonych, mycia samochodow oraz wody, ktora
    zuzywaja panie sprzatajace. W praktyce to kwesia dodatkowych 100-200
    zł na kwartal do podzialu na kilkadziesiat lokali, czyli bez
    praktycznego znaczenia.

    Jednakze musze sie zgodzic, ze w przypadku "ogrodka" bardziej
    sprawiedliwe bylo by rozkladanie tej sumy w proporcji udzialow w
    nieruchomosci. W watku odnosilem sie natomiast do sytuacji, w ktorej
    ktos z lokatorow kradnie media. Wtedy (zakladajac, ze nie da sie
    ustalic kto kradnie), po prostu wspolnote wiecej kosztuje to
    podgrzanie wody czy wygenerowanie ciepla, a zbilansowac przychody z
    kosztami sie powinny. A zatem ta woda i cieplo jest po prostu drozsza
    dla wszystkich (rzutuje to na ich cene).

    marekz