  • Data: 2009-02-01 19:36:43
    Temat: Re: Własna energia elektryczna
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arek" napisał:
    > Bo tak to właśnie rozmawia się z ignorantem jak Ty :(

    że co? gadasz jak baba na okresie, jak zupa za słona to znaczy że jej nie
    doceniasz, jak smakuje to też bo kłamiesz, opanuj się kobito!:O)

    > Choćby tego, że najtańszym paliwem był, jest i będzie węgiel, w naszych
    > warunkach - węgiel brunatny.

    o taniości węgla będzie decydować cena wydobycia, oraz (pewnie najwieksza
    część) od złodziejskich zapendów rządowych świń przy korycie, nie wiem czy
    węgiel będzie najtańszy, zwłaszcza ze go ubywa, ja bym stawiał na
    biopaliwo:O)

    > Poza elektrociepłowniami najwyższą sprawność w uzyskiwaniu energii dają
    > ogniwa paliwowe i wynosi ona TEORETYCZNIE aż do 83% .
    > W RZECZYWISTOŚCI mają one sprawność na poziomie 40-45%

    widzisz i tu cię mam! sam podajesz ze jakeiś ogniwo mające teoretyczną
    sprrawnosć ma w rzeczywistości 40%, więc jakim to cudem turbina majaca
    teoretyczną sprawnosć 50% ma rzeczywiście wiecej?:O)

    > Dodatkowo wykorzystywanie "odpadowej" energii cieplnej czyli budowa
    > elektrociepłowni podnosi poziom całkowitej sprawności zabawy.

    no widzisz jak ty podstaw fizyki nie kapujesz?:O) jak by te elektrownie były
    sprawne to by tej energii opadowej nie było (bo przy wyższej temperaturze
    dolnego źeódła sprawność turbiny spada, acha, jesli już idziee ci o węgiel,
    to ok, jest najlepszy jesli chodzi o ogrzewanie (czyli ciepłownie,
    kotłownie) ale prąd to mało ekologiczne:O(

    > Tyle, że ani ogniw, ani silników diesla nie zasilisz węglem, lecz jedynie
    > gazem i ropą - tudzież ich pochodnymi

    i znowu sie mylisz, bo nawet skonstruowano prototypy silników spalinowych na
    pył węglowy (tak na wypadek jakby złoża ropy powysychały) wiec nie paliwo
    jest problemem, ale fakt że nie istnieje technologia produkcji silników
    spalinowych dużych mocy (dlatego w ogromnych elektrowniach stosuje się
    małosprawne turbiny) ale dla zastosowań mało mocowych (te dziesiąt kW) się w