  • Date: Tue, 29 Nov 2005 21:27:30 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Więzienie za długi?

    Robert Tomasik wrote:

    > Odnosząc się do Twojego przykładu, to oczywiście przy zakupie
    > komputera oszustwa nie popełniłeś. Ale gdybyś już po pierwszym
    > wiedząc, że pieniędzy nie ma i najpewniej nie będzie, a dodatkowo

    OK, kupuję drugi, sklep zawiadamia prokuraturę, ta rozpoczyna
    postępowanie, a tym momencie szef pierwszej firmy wraca (okazuje się, że
    nie nawiał, tylko miał wypadek) i zaczyna płacić, drugiego (bankruta)
    przejmuej z uwagi np. na lokalizację albo inne zalety inna firma i
    zaczyna spłacać zobowiązania, a w przypadku trzeciej konfliktowy
    pracownik trafia na bruk i faktura zostaje zapłacona.

    Kasa na zapłatę jest.

    I co teraz?

    > jesteś winien komuś za komputer z nagła zaczął dokonywać zakupu
    > kolejnego komputera na opóźniony termin, to będzie właśnie ten moment,
    > gdy popełnisz oszustwo. Bowiem z tego co napisałeś realnie rzecz ważąc
    > nie wiesz, że nie zdołasz się wywiązać ze zobowiązania.

    Dokładnie: nie wiem, że nie zdołam - mogę przypuszczać, że zdołam, bo
    coś się uda (albo np. uzyskam gdzieś jakąś awaryjną pożyczkę).

    Udowodnij złą wolę, jak się nie uda.