    From: Mateusz <M...@S...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Więzień IV RP
    Date: Mon, 19 Mar 2007 20:09:18 +0100

    Samotnik napisał(a):

    > Źle podszedłeś do tematu. Trzeba było nie dopuścić do sytuacji, w której
    > zostałeś uznany za uchylającego się. Teraz to coś Ci wlepią. Wątpię, czy
    > pójdziesz siedzieć, chociaż wszystko możliwe. Gdyby prokurator
    > zapropoponował jakąś ugodę bez wsadzenia do paki, to raczej bym przystał,
    > bo jesteś na przegranej pozycji, a jeśli sąd będzie mniej przychylny, to
    > będzie tylko gorzej.

    Znaczy się, ugoda czyli np. zawieszenie wyroku ale czy wtedy i tak będę
    musiał iść do Wojska? Bo jeśli nawet jak pójdę "siedzieć" nie zwolni
    mnie od służby to faktycznie nie mam wyjścia.

    > Czy i kiedy skończyłeś studia wyższe? Czy i kiedy otrzymywałeś odroczenia
    > ZSW i z jakiego tytułu?

    Przerwałem/wyrzucono mnie w 2002 roku. Od tego czasu była cisza do tego
    roku.

    > Niemniej jeśli nie jesteś w rezerwie, to zapisz się teraz jak najszybciej
    > do jakiejś szkoły policealnej, bo niezależnie od tego, co Ci będzie chciał
    > zrobić prokurator, to do wojska i tak pójdziesz. Trzeba było się wymeldować
    > ze zgłoszeniem wyjazdu za granicę (wiem, trochę kłopotliwe przy firmie),
    > albo właśnie chodzić do szkoły.

    Szkoła, też mi znajomy radca prawny to poleca ale mówi, że teraz już
    tego nie odkręcę, bo sprawa poszła swoim tokiem.

    > Tylko teraz masz problem, bo będziesz musiał chodzić do tej szkoły do 60
    > roku życia. Zapisz się więc na studia jakieś i obroń dyplom, wtedy raczej
    > na pewno przeniosą Cię do rezerwy. Albo znajdź u siebie jakąś chorobę - w
    > tym wieku to już naprawdę nietrudno o coś, tylko może o tym jeszcze nie
    > wiesz. Znajomy np. dostał D za hiperbilirubinemię, chociaż w życiu mu to
    > nie przeszkadza, czasem tylko po wysiłku ma żółte oczy.

    Nawet w łapę bym dał za D tylko nie wiem komu, jak i gdzie. :)

    > Może doczekasz wojska w 100% zawodowego, ale ja w to nie wierzę. Zmienią
    > się proporcje zawodowych i poborowych żołnierzy, ale pobór zostanie - co
    > wtedy mieliby robić ci wszyscy urzędnicy z WKU i wojskowi poborem i
    > poborowymi się zajmujący?

    Jest projekt 2012 ale...

    > Możesz też starać się o jednorazowe odroczenie w związku z koniecznością
    > załatwienia spraw związanych z firmą, ale to po pierwsze nie jest
    > rozwiązanie problemu (bo jest udzielane na okres od 3 do 12 miesięcy), a po
    > drugie - jest udzielane fakultatywnie i nie zdziwiłbym się, gdybyś z Twoimi
    > 'dokonaniami' go po prostu nie dostał.

    Proponowano mi to jak byłem na WKU ze względu na firmę, ale doszło do
    głupich pyskówek, powiedziałem kilka słów za dużo, poszarpałem się z
    jakimś "leśniczym", nie chciał mnie wypuścić to mu się zastrzelić
    kazałem :) i wyszedłem. Jak dostałem wezwanie do WKU byłem w 100%
    pewnien, że dają mi rezerwę ze względu na wiek/zmianę stanu cywilnego a
    ci mi bilet przygotowali. Szok :)

    W sumie to już mi wszytsko jedno, bo jak wezmą mnie do wojska to pójdę z
    torbami i po powrocie nie będzie nic na mnie czekało, prócz kolesi
    chcących swoją kasę(kredyty, pożyczki, zobowiązania, umowy), a w
    więzieniu to się powieszę w pierwszy dzień, desperacja totalna.

    Nie mogę w internecie znaleźć podobnych spraw, czy ktoś siedzi, czy są
    kary finansowe itp. Może napisać do Uwagi? :)