  • Data: 2019-01-09 11:34:41
    Temat: Re: Wieszak na telwizor
    Od: ń <k...@t...sie> szukaj wiadomości tego autora

    Może w betonie na styk by utrzymały, jeśli tynk cienkowarstwowy.
    1 metr ramienia to bardzo duża siła wyciągająca (oblicz).
    Kołki nie lubią być wyciągane, za to dobrze pracują na ścinanie.
    W 98% przypadków wymieniam kołki i zwykle też śruby w zestawach do wieszania
    czegokolwiek.
    Trudno kupić cienkie i długie kołki.
    Zwykle przy fi 6 mm (kołka) długość kołka to 50 mm, przy 8 mm (kołka) długość kołka
    to 65 mm, dłuższe to specjalistyczne i drogawe
    (jakie np. Tox czy podobne, oczywiście grosze przy wartości telewizora).
    Dobre są kołki w Ikei, kupuję tam lub w Leroy Merlin.
    Osadzenie ma też wielkie znaczenie, przy tynku można łeb kołka wprowadzić w tynk aż
    do cegły.
    Średnica wiertła nie powinna być za duża, gdy kołek mogę wsunąć a nie wbijać to wiem,
    że za duża.
    Są też kołki klejone (chemiczne) i metalowe.

    U mnie TV wisi na kołkach (4 szt. 8x65mm? śruby 5 mm z łbem sześciokątnym) w ścianie
    z ceramiki drążonej, dla odmiany karnisz do
    zasłon w żelbetowym nadprożu bezustannie wyciąga kołki (5x50 mm?).
    Ale mój TV jest znacznie lżejszy, a taki ciężki jak Twój to wieszałbym na kołkach fi
    10 mm w betonie (dług. 8 cm) lub 12 mm w cegle
    (nawet 10 cm).

    -----