  • Data: 2010-03-05 21:31:08
    Temat: Re: Wiem jaki samochod zarysowal mi auto. Co dalej ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Mar 2010, Fantom wrote:
    [...komuś...]

    > Jezlie miejsca parkingowe przy drodze publicznej
    > to nie droga publiczna

    "przy" - oczywiście nie.
    BTW: Zwyczajowo używa się w określeniu "poza" (poza drogą).

    > to faktycznie - klamalem.
    > ale to dobra widomosc dla niektorych - moga nielegalnie parkowac np na
    > chodniku PRZY drodze publicznje i policja im moze nagwizdac

    A może byś tak zajrzał z rzadka do ustawy, która precyzuje co to
    jest *DROGA*? ;)

    http://www.v10.pl/prawo/Kodeks,drogowy,-,Dzial,I,-,P
    rzepisy,ogolne,3.html
    +++
    Art. 2.

    Użyte w ustawie okreœlenia oznaczajš:

    1. droga - wydzielony pas terenu składajšcy się z jezdni,
    pobocza,
    chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    łšcznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdujšcym się
    w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów,
    ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierzšt;
    ---

    IMVHO całość rozbija się o brak precyzji słowa "parking", bo
    przepis *nie* określa że oznacza ono obszar poza drogą.
    Dajmy na to znak D-18 może oznaczać zarówno miejsce o którym
    mowa w definicji drogi (wyżej), jak i miejsce poza drogą.

    Ale trzeba przyznać, że tekst "na parkingu" (Twoje słowa)
    też odbierałem jako "typowego parkingu", a nie "miejsca
    postojowego w pasie drogowym".

    BTW: oczywiście czepiam się :) sugerowania (co najmniej) przez
    Ciebie rozumienia pod nazwą "droga" tego co określa się
    jako "jezdnia", ale IMVHO trzeba.

    pzdr, Gotfryd